Začínali celkom skromne. Na začiatku si povedali, že chcú ročne navariť asi 10-tisíc hektolitrov piva. Český regionálny pivovar Chotěboř stavil na poctivé pivo. A vcelku sa mu darí. Zvyšoval kapacitu a aktuálne ohlasuje, že na Slovensku posilní zastúpenie v ďalších regiónoch. „Na Slovensko dodávame pivo už štyri roky. Od tej doby sa nám podarilo vybudovať sieť stálych zákazníkov predovšetkým v Bratislave a okolí. V minulom roku sme začali prostrednístvom nášho importéra voziť pivo aj zákazníkom v Košiciach. Inými slovami snažíme sa rozširovať distribúciu aj do ďalších oblastí Slovenska,“ prezradil portálu oPive.sk Petr Štěpánek z marketingu pivovaru Chotěboř.
Pivovar pritom otvoril svoje brány 1. júla 2009, kedy ponúkol svoje prvé pivo. Za jeho zrodom stála developerská spoločnosť Ross Holding, ktorá do jeho štartu investovala 40 miliónov českých korún. Aj keď nešlo o klasický prípad, keď sa z domovariča stane majiteľ pivovaru, tamojšie pivo zabodovalo. „Získali sme mnoho ocenení a aj napriek veľkej konkurencii, ľuďom naše nepasterizované pivo chutí,“ konštatuje Petr Štěpánek. Dôkazom týchto slov bolo to, že v Česku museli už po roku od otvorenia zvyšovať kapacitu z 10- na 25-tisíc hektolitrov piva ročne. V roku 2010 to nebol až taký problém, keďže pri stavbe pivovaru si vytvorili práve takúto rezervu.
Aj v Chotěboři si pochvaľujú to, že záujem o malé pivovary narastá. „Najväčšiu radosť máme zo zákazníkov, ktorí sa viac zaujímajú o to, aké pivo konzumujú a preferujú kvalitu pred kvantitou. Stále viac konzumentov piva si dopraje radšej dobrý a poctivý český ležiak, ako chuťove nezaujímavé europivo,“ zamýšľa sa Štěpánek.
Pivo Chotěboř vyvážajú pravidelne okrem Slovenska už len do Švédska. V tomto roku by chceli posilniť aj export. „V roku 2014 sme opäť rozšírili kapacitu (spilka, ležiacky sklad, nová filtrácia) a počítame opäť s rastom predaja aj v tomto roku. Intenzívne pracujeme na predľžení trvanlivosti nášho piva,“ uzatvára rozprávanie Štěpánek.