Pivovar ERB: Zameriame sa na spoluprácu s výskumnými ústavmi

Bolo to opäť zaujímavé. Máme za sebou pivovarnícky rok 2017 a môžeme bilancovať. Pre niekoho bol prelomový, pre iného stabilizačný. Portál oPive.sk sa rozhodol na prelome rokov uskutočniť tradičnú anketu medzi pivovarníkmi a odborníkmi, ktorí sa pohybujú okolo piva. Dnes odpovedá majiteľ pivovaru ERB Eduard Rada.

Snímka: Peter W. Haas

Aký bol pre Vás rok 2017? Čím bol iný ako predchádzajúci?
Rok 2017 sme v ERBe  vyhodnotili opäť ako veľmi úspešný. Pivovar ERB si upevnil svoju pozíciu kvalitatívnej a inovačnej jednotky na slovenskom pivovarníckom trhu. Vlajková loď pivovaru ERB – svetlé ležiaky sa stali súčasťou gastronomických tabúľ u ďalších exkluzívnych odberateľov, akými sú napríklad Hotel Pošta v Jasnej, Hotel Galéria v Bešeňovej, Reštaurácia Pod Hradom v Trenčíne alebo znova narodený Hotel Lomnica v Tatranskej Lomnici. Aj u našich doterajších obchodných partnerov stúpa predaj celého nášho sortimentu piva napriek jeho vysokej cene. V pivovare sme kvôli ďalšiemu zvýšeniu kvality piva inštalovali nové ležiacke kapacity  za cca 750-tisíc eur, čím sme predĺžili ležanie našich pív až na 6 týždňov. Veľmi významným momentom bolo uvedenie prvého slovenského pivného špeciálu ERB Braxatoris na slovenský trh, vývoj ktorého u nás trval takmer dva roky. Tak isto sme uviedli do života špičkový Nealkoholický ERB. Obe tieto pivá zaznamenali u našich partnerov veľký úspech.

Čo považujete za pivovarskú udalosť uplynulého roka?
Udalosťou roka 2017 sa javí ďalšia zmena majiteľa Plzenského prazdroja  a tým aj Pivovarov Topvar, pričom už štvrtým vlastníkom v poradí týchto pivovarov sa stal japonský pivovar ASAHI. Počkáme si na ďalšie obdobie, či sa neobjaví aj piaty.

Na čom by mal pivovarský sektor popracovať, aby sa posúval ďalej?
Posun vpred je možný len ak myslenie pivovarov a ich riadiacich orgánov bude mať ako hlavný cieľ poriadny produkt a nie pekne vyzerajúcu excelovskú tabuľku. Neopierať sa o legislatívu, ktorá umožňuje surogáciu –  variť pivo z náhrad sladov, upravených chmeľov a potom takýto produkt cez masívnu reklamu tlačiť masám do hláv. My radšej investujeme do kvalitných surovín, vzdelávania a do poctivého diela. Úspech sa dostaví pomalšie, no bude trvácny a istý.

Aký bude pre Vás rok 2018? Čo je pre Vás najväčšia výzva?
Tento rok sa chceme ešte viac zamerať na spoluprácu s výskumnými a vysokoškolskými ústavmi, slovenskými, českými, rakúskymi a nemeckými a tieto vedomosti preniesť nielen na náš pracovný kolektív, ale i personálu u našich klientov. Venuje sa tomu od začiatku naša ERB akadémia. Prijali sme za svoje vzdelávať personál u našich klientov, pretože o pive uvažujeme inak – je to pre nás nielen spoločenský nápoj, ale najmä hodnotný a vysoko hodnotený gastronomický produkt. V roku 2018 oddelenie vzdelávania, teda ERB akadémiu, rozširujeme a zintenzívňujeme.

Článok bol aktualizovaný