Pivovar Kaltenecker: Rokujeme o vstupe na japonský trh

Kaltenecker

Stáli na hrane krachu. Pivovar Kaltenecker musel riešiť státisícové dlhy, ktoré zanechalo podniku bývalé vedenie. Proces ozdravenia pod dohľadmi súdu sa nakoniec podaril a v Rožňave už môžu rozmýšľať nad budúcnosťou. O nej sme sa porozprávali s riaditeľom Pivovaru Kaltenecker Jurajom Husárom.

Pivovar Kaltenecker úspešne zavŕšil proces reštrukturalizácie. Čo to pre vás dnes znamená?
Úspešné zavŕšenie reštrukturalizácie znamená, že sa opäť môžeme plne sústrediť na vývoj a výrobu pivných špeciálov. Počas ostatných dvanástich mesiacov sme sa museli vysporiadať s problémami, nahromadenými v minulosti. Hneď po výmene vrcholového manažmentu, v septembri minulého roku, začal ozdravovací proces. Dosiahnuté úspechy presvedčili veriteľov.

Aké sú plány pivovaru na najbližšie obdobie?
Našu budúcnosť vidíme v tom, že sa budeme i naďalej sústreďovať na to, čo robíme najlepšie, teda na výrobu dobrého piva. To, že sme dnes v pozícii leadra vo výrobe pivných špeciálov je úspech, ale i záväzok. Naši odberatelia si zvykli, že to čo opusti bránu skladu je vždy špičkový tovar. Nie je výnimkou, keď je celý var rozpredaný ešte pred oficiálnym začiatkom jeho predaja. Takáto dôvera v našu kvalitu nás teší, ale zároveň si nemôžeme dovoliť žiadnu chybu. Kvalita vstupných surovín, kvalita spracovania, kvalita koncového produktu…

Chystáte v pivovare nejaké zmeny?
Tešíme sa zo získaných ocenení na prestížnych svetových výstavách. Po medailách z Írska, Nemecka, USA, Anglicka, Francúzka a Maďarska sa sľubne vyvíja export. Sme najoceňovanejší slovenský pivovar v zahraničí, tak to chceme aj marketingovo využiť. V zime doplníme strojné vybavenie. Už dlhšie sa venujeme chmeleniu za studena. Úspechy, ktoré sme v tomto smere dosiahli nás presvedčili, že treba investovať do najnovšej technológie. Tá nám umožní presnejšie riadiť samotný proces a vyťažiť z chmeľu tie chute, ktoré sa pri klasickej metóde nedajú extrahovať. Zároveň doplníme nádoby na spracovanie ovocia. Pokiaľ varíme pivo s ovocnou dochuťou, používame na to skutočné ovocie. Na jeho spracovanie je však potrebné samostatne strojné vybavenie, i nádoby.

Aká je aktuálna kapacita pivovaru? Budete sa snažiť o jej navýšenie?
Kapacitu nenavyšujeme. Projektované maximum je na 15-tisíc hektolitrov, to momentálne zodpovedá naším potrebám. Nechceme sa uberať cestou kvantity, ale kvality. Stále sa však budeme updatovať po technologickej stránke.

Aká bude filozofia pivovaru na slovenskom trhu?
Záujem o naše produkty stále rastie. Problémom ostáva dostať pivné špeciály aj do najzapadlejšej dedinky. Záujem sa sústreďuje najmä  do mestských centier.  Nedávno sme zazmluvnili nového strategického partnera pre marketing. Veríme, že pravé táto spolupráca prinesie žiadaný posun. Zmeny už nastali v redizajne značky, na webe i celkovej forme prezentácie. Nová kampaň sa nesie v duchu sloganu „Objavte svet nevšedných chutí“. Mladá generácia je unudená produkciou pivných gigantov. Život je naozaj krátky na jednu chuť piva.

Budete sa snažiť rozšíriť počet podnikov, ktorým dodávate pivo?
Je stále viac podnikov, kde sa dá kúpiť naše pivo. Ale expandujeme aj do maloobchodných predajní. Zvyšujeme úroveň služieb, otvárame nové zásobovacie trasy. Záujem Bratislavčanov o naše pivo nás priviedol k vybudovaniu veľkoskladu na Zlatých Pieskoch. To nám otvorilo nové možnosti ako uspokojiť potreby odberateľov v hlavnom meste a okolí. Sľubne sa rozvíja obchod pod Tatrami. Máme dôvod k  optimizmu. Ak by som to mal zhrnúť, tak je to o novej forme prezentácie, tradičnej kvalite, o zvýšenej úrovni služieb pre odberateľov a získavaní nového priestoru na trhu.

Do ktorých štátov dnes vyvážate pivo? Budete sa snažiť otvoriť aj nové trhy?
Dnes vyvážame prevažne do krajín Európskej únie. Naše pivo si môžete kúpiť v Maďarsku, Poľsku, Španielsku, Česku i Nemecku. Tohto roku sme zahájili export do Dominikánskej republiky a USA. Prebiehajú rokovania o vstupe na trhy Japonska a Ruska. Vždy sa snažíme byť voči záujemcom ústretový. Získané ocenenia v zahraničí nás dostali do povedomia na medzinárodnej scéne. Aktívne nás vyhľadávajú potenciálni partneri, oni sú iniciátormi kontaktu.

Snímka: Google Street View