Pivovary prežívajú zvláštne dni a týždne. Sú ťažké a najhoršie na celej situácii je to, že nikto nevie, ako to všetko dopadne. Isté je však jedno, situácia na trhu sa tak skoro do normálu nevráti. Podnetov na trhu je veľa, tak sme sa rozhodli spustiť našu novú rubriku – Týždenník. V nej by sme chceli dať dokopy zaujímavé momenty týždňa. Tak, aby ste vy aj my mali prehľad o tom, čo sa deje. Dnes sme do nášho prehľadu zahrnuli aj staršie udalosti, ktoré nás zaujali.
Pivo zadarmo
So zaujímavou akciou prišiel Kláštorný pivovar v Bratislave. Stačilo zdieľať jeho reklamu a získať 10 lajkov. Odmena bolo litrové pivo z pivovaru zadarmo. Určite netradičný marketingový nástroj. Či prinesie aj vytúžený cieľ, ukážu najbližšie týždne. Je pochopiteľné, že pivovar sa takýmto spôsobom snaží zbaviť piva, aspoň skúsil niečo netradičné.
Aukcia posledných fliaš
Netradičnú dražbu skúsil na sociálnej sieti kočovný pivovar Unorthodox Brewing. Na sklade mu zostali posledné fľaše jeho pív Bittersweet Lament, The Hound of the Baskervilles a Butcher of Blaviken. Tak ich ponúkol v dražbe za vyvolávaciu cenu 25 eur. Žiaľ, aukcia sa nestretla so záujmom a našli sa len dvaja záujemcovia o kúpu.
Kríza a nové riešenia
Kríza je dobrá aj na to, že sa môžu uchytiť netradičné riešenia. S jedným takým prišiel džemovar a pivotéka Beermalade. Keďže nemohla usporadúvať tradičné pivné ochutnávky, prišla s ich online verziou. Pivá rozviezli zákazníkom a stretli sa aspoň virtuálne. Určite zaujímavý počin, ktorý môže mať svoje miesto aj v „normálnych časoch“.
Pivovary kupujú chladničky
Pivovar Liptovar sa tento týždeň na sociálnej sieti pochválil netradičným krokom. „Pred nejakým časom sme si štrngli spoločne s pivovarom Wywar a vybavili sme bratislavské Malina potraviny takýmito chladničkami na naše remeselné pivá. Tie pravidelne dopĺňame, a preto vieme ako vám Liptovar chutí i v tomto období,“ uviedol na sociálnej sieti. A teraz je na polemiku, či by malé pivovary mali napodobňovať veľké pivovary a kupovať do obchodov svoje chladničky. Skúsime si anketu?
Pivo po celom Slovensku
Je pekné sledovať, že pivovary rozvíjajú marketingové aktivity. Marketing ako taký bude v nasledujúcich mesiacoch dôležitý. Pivovar Jama Craft Brewery takýmto spôsobom ohlasoval, že jeho pivo dostupné v každom meste či dedine na Slovensku.
Česi už odpočítavajú
V Česku už poznajú termín, kedy otvoria svoje brány krčmy a pohostinstvá. Malo by to byť 25. mája. Ak všetko pôjde podľa predpokladov, naše podniku budú v tom čase mať otvorené päť dní aspoň terasy. Bude to aspoň malá pomoc. Návrat do normálu však potrvá ešte dlho.