Aj keď hlavná sezóna pre pivovary ešte nezačala, až tak ďaleko od nej nie sme. Aj preto pivovary premýšľajú, čím zaujmú fanúšikov. Cestu ukazuje kočovný pivovar Just Relax.
Zaujať
Ciest na trhu, ako byť úspešný, je mnoho. Niekto volí zlatú strednú cestu a chce zaujať pitím pre masy a stabilnou kvalitou, niekto prináša na trh novinky a chce zaujať nezvyčajnými produktmi. Nakoniec, práve príchod malých remeselných pivovarov zintenzívnil uvádzanie noviniek na trh.
Niektoré novinky sú zásadnejšie, iné menej. Do prvej skupiny môžeme určite zaradiť aj počin kočovného pivovaru Just Relax. Ten na trh v týchto dňoch uvádza Hard Seltzer. Stáva sa tak prvým slovenským pivovarom, ktorý tento nápoj uvádza na trh.
Pre vysvetlenie, pod pojmom Hard Seltzer označujeme nápoj vyrobený kvasením trstinového cukru, resp. sladového jačmeňa a minerálnej vody. Má obsah alkoholu na úrovni štyroch až piatich percent a je zväčša ochutený nejakou ovocnou šťavou.
Z USA k nám
Na trhu sa prvýkrát objavil pred deviatimi rokmi v USA. Dnes sa zaraďuje medzi najviac rastúce alkoholické nápoje za oceánom. Analytici vlani odhadovali, že v roku 2021 vyprodukoval jeho predaj tržby presahujúce 2,5 miliardy dolárov.
Už vlani sme písali o tom, že jeho predaj na slovenskom trhu začali Pivovary Staropramen, ktoré do supermarketov uviedli nápoj pod názvom Way Moment. Kým v Česku tento nápoj ponúkol napríklad aj pivovar Obora, u nás sa k produkcii tohto nápoja nikto neodhodlal.
Ponuku v tomto smere rozšíri Just Relax. Ten v týchto dňoch uvádza na trh Hard Seltzer – Mango/marakuja /limeta. Nápoj charakterizujú ako „nízkoalkoholické, extrémne svieže pitie.“ V najbližších dňoch by malo byť ponúknuté v podniku 100 pív.
Je otázka, či sa ďalšie pivovary rozhodnú ísť podobnou cestou. Je pravdepodobné, že v ďalších mesiacoch, resp. rokoch po tomto nápoji siahnu veľké pivovarnícke skupiny. Či to bude úspešný krok, ukáže až reakcia na trhu.
Prečítajte si aj
Ilustračná snímka: Flickr, Snímka: Just Relax