Prazdroj ukázal slovenské čísla. Jedna značka piva výrazne poskočila

Prazdroj

Spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko, ktorá stojí za pivovarom vo Veľkom Šariši, ukázala čísla za minulý rok. Kým v čapovanom pive skupina rástla, predaj piva v supermarketoch oproti minulému roku poklesla.

Nové výzvy

Náročný, tak charakterizovala pivovarnícka skupina rok 2022. Obrat Plzeňského Prazdroja Slovensko v uvedenom období dosiahol 146 miliónov eur a v prvom pokovidovom roku tržby spoločnosti medziročne vzrástli o 16 percent.

„V roku 2022 sme sa stali z pohľadu tržieb jednotkou na slovenskom pivnom trhu a získali sme  si srdcia spotrebiteľov, čo pre nás predstavuje nielen veľký záväzok, ale aj utvrdenie v tom, ako k nemu dlhodobo pristupujeme,“ naznačil Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Skupina vlani predal na Slovensku  takmer 1,7 milióna hektolitrov piva, čo je v porovnaní s rokom 2021 nárast o 1,8 percenta. Po dvoch rokoch poklesu zaznamenala obrat kategória čapovaných pív, ktorá medziročne rástla o 38 percenta a dostala sa na úroveň 445-tisíc hektolitrov, čo však stále nedosahuje čísla spred pandémie.

Predaje baleného piva v porovnaní so silným rokom 2021 poklesli o sedem percent na úroveň 1,2 milióna hektolitrov. Pivovar hovorí o tom, že Slováci intenzívnejšie inklinovali k prémiovejším produktom z portfólia firmy.

Rástol najmä Radegast

K rastu prispel úspech noviniek, vydarená letná sezóna aj desiatky rôznych podujatí. Najväčší celkový posun medzi značkami patrí Radegastu, ktorý v objemoch medziročne narástol o 65 percent, a z pohľadu celkových objemov sa darilo aj nealko značke Birell, ako aj značke Šariš, ktorá kontinuálne napredovala aj mimo svoj domovský región.

Prazdroj v roku 2022 investoval do podpory gastro sektora  celkovo viac ako 4,2 milióna eur. Tie okrem materiálnej podpory zahŕňali napríklad aj rozvojové programy zamerané na kvalitu, odborné poradenstvo pre manažment a personál s cieľom zvýšiť konkurencieschopnosť podnikov, a ich šance čeliť novým výzvam.

V minulom roku firma investovala aj do ďalšej modernizácie Pivovaru Šariš, kde celková suma presiahla 1,2 milióna eur a pokrývala nielen obmenu strojov a digitalizáciu, ale aj skvalitnenie pracovného prostredia. „Minulý rok bol z viacerých pohľadov silný aj vo výrobe v Pivovare Šariš, kde sme stočili historicky najviac hektolitrov piva za posledné roky,“  dodáva Martin Grygařík.

Prečítajte si aj

Prazdroj: Každé naše siedme pivo je už nealkoholické

Snímka: Plzeňský Prazdroj Slovensko