PR

Predaje rastú. Kaltenecker zaviedol novinku, ktorá zefektívni výrobu

Robiť malé kroky, ktoré vo finále môžu znamenať veľký posun. Aj týmto mottom sa riadi rožňavský pivovar Kaltenecker. Ten vo výrobe zaviedol novinku, ktorá zefektívni výrobu a zároveň pomáha pivo dlhšie udržať čerstvé.

Kaltenecker

Pivovar Kaltenecker je na scéne už štvrťstoročie a za ten čas sa neustále snaží posúvať vyššie. Tento rok v Rožňave nainštalovali novú technologickú novinku. „Každoročne nám rastú predaje piva a týka sa to tak baleného, ako aj sudového piva. Na to, aby sme mohli zvýšiť efektivitu výroby a celého systému plnenia piva do kegov, je potrebné technologické dovybavenie, čoho prvým krokom bol KEGboy,“ vysvetľuje brand manager pivovaru Tomáš Šablica.

Neustále zlepšenia

O čo ide? Ide o automatickú linku, ktorá pomáha pivovaru nielen plniť, ale aj čistiť pivné sudy. O akú pomoc ide, vysvetľuje sládok pivovaru Kaltenecker Marián Bednár. „Predtým ako sme získali KEGboy sme museli všetky kegy umyť na myčke kegov, fiting opláchnuť liehom a následne sme ich preniesli ku konkrétnemu tanku na plnenie,“ hovorí sládok.

„Po naplnení kegu nasledoval znova presun na určené miesto – na europaletu. Tento systém plnenia a manipulácia boli časovo a fyzicky namáhavé,“ približuje Marián Bednár. Nová linka pivovarníkom nielenže ušetrila čas, ale podpisuje sa aj pod kvalitu piva.

„KEGboy nám ovplyvňuje a pomáha pri navyšovaní trvanlivosti piva. Na základe vlastných skúseností s prevádzkou linky vieme garantovať dokonalé vyčistenie kegov po akomkoľvek pive a jeho dokonalé naplnenie s minimalizovaným prístupom kyslíka,“ vysvetľuje sládok.

Spokojnejší zákazník

Už samotný spôsob plnenia je diametrálne odlišný ako v minulosti. „Pivo je privedené priamo do linky cez nerezové potrubia a celý proces čistenia a plnenia prebieha na jednom mieste. Minimalizovali sme pivné hadice potrebné na plnenie piva a nahradili sme ich nerezovým potrubím,“ naznačuje sládok pivovaru.

V neposlednom rade má byť najspokojnejším prvkom samotný zákazník. Technológia totiž pomáha vylúčiť z plnenia zle tesniace sudy, ktoré môžu byť príčinou neskoršej reklamácie.

Nová linka vie naplniť 45 sudov za hodinu a pivovar ju dokonale využil počas letnej sezóny. Tá bola pre pivovar mimoriadne úspešná. „Opäť sa nám podarilo prekonať minuloročné predaje aj napriek tomu, že sa naprieč celým trhom znížila kúpyschopnosť obyvateľstva,“ porovnáva Tomáš Šablica.

Kaltenecker hodnotí aj ukončenú letnú sezónu. Tú v Rožňave hodnotia veľmi pozitívne.  Potvrdilo sa, že pivo patrí medzi nápoje, ktoré patria k letu a teplejšiemu obdobiu roka.

Kaltenecker zbavuje portály otravnej reklamy