Ak by sa robil prieskum medzi návštevníkmi Salónu piva, ktorá vec im najviac prekáža, jednou z negatív by boli žetóny. Komplikovali nákup a mnohých zdržiavali. Organizátori však ohlasujú najväčšiu zmenu od začiatku fungovania tohto festivalu – rušia žetóny.
Nespokojní zákazníci
Jeden z organizátorov hovorí, že vypočuli hlasy návštevníkov. „Tento krok sme spravili hlavne kvôli návštevníkom. Stále boli väčšinou nespokojní s dlhými radami pri zmenárňach. Okrem pivka čakali ešte aj na žetóny. Ušetrí im to čas a určite aj peniaze. Nám to zároveň uľahčí organizáciu,“ vysvetľuje pre oPive.sk Ivan Čižmárik.
Od tohto kroku si sľubujú väčšiu spokojnosť zákazníkov. „Zároveň si myslíme, že sa pohnú aj ceny a tým vznikne väčšia súťaživosť medzi pivovarmi, ceny sa nebudú zaokrúhľovať. V nemalej miere to bude pozitívne aj pre samotné pivovary, nebudú sa robiť dlhé vyúčtovania či už počas alebo aj po samotnom Salóne piva, a tak sa budú môcť venovať viacej svojím zákazníkom,“ hovorí spoluorganizátor.
Len na vysvetlenie, pivovary za účasť na podujatí neplatili nič, organizátorom však odvádzali percentá z vyzbieraných žetónov. Po novom sa to zmení. „Tým, že celá tržba zostáva samotnému pivovaru, žiadne percentá za nájom a ostatné náklady sa už nikde neodvádzajú. Všetko je ich,“ vysvetľuje Ivan Čižmárik.
Lacnejšie pivo?
V praxi tak pivovary platili organizátorom akúsi daň. Aj s týmto museli kalkulovať pri určovaní ceny. V novom systéme zaplatia pivovary len vopred dohodnuté „nájomné“. Podľa organizátorov pivovary prijali túto zmenu pozitívne. „Odbremeňuje ich to od povinností počas a po festivale, nemusia nič prepočítavať, uľahčia si cenotvorbu a hlavne vedia vopred aké budú mať celkové náklady spojené s účasťou na Salóne piva,“ vysvetľuje organizátor.
Salón piva by mal budúci rok zavítať len do Bratislavy, aspoň také sú predbežné plány organizátorov. Žetóny nebudú jedinou zmenou, ktorá sa dotkne festivalu. „Pripravujeme množstvo zmien aj v samotnom priebehu festivalu s cieľom priniesť pridanú hodnotu našim návštevníkom. Stage, riadené ochutnávky, trade time, diskusie či prednášky,“ naznačuje Ivan Čižmárik.
Snímka: Salón piva