Druhý najväčší pivovar na Slovensku menil receptúru svojej slovenskej vlajkovej lode. Pivovary Topvar pred niekoľkými dňami uviedli na trh pivo Šariš Zlatá 12°. Nejde o nový produkt v ponuke, ide o vylepšenie doterajšieho piva, ktoré je obľúbené hlavne na východe Slovenska.
Oslava výročia
„Tento rok značka Šariš oslavuje 50. výročie svojej prvej várky. Práve pri tejto príležitosti sme sa rozhodli spotrebiteľom priniesť jubilejnú a ešte lepšiu Šariš 12°stku. Tejto úlohy sa zhostili majstri varne pod vedením dlhoročného sladovníckeho majstra pivovaru Jána Čerkalu,“ hovorí pre portál oPive.sk špecialistka firemných vzťahov a komunikácie Lucia Belanová.
A v čom sa pivo zmenilo? „Do novej Šariš Zlatej 12°stky sme pridali viac karamelového sladu, ktorý dodáva chuťovému profilu piva príjemné karamelové tóny a takisto prispieva k intenzívnejšej zlatej farbe nového piva. Vďaka nižšiemu prekvasu piva sa nám podarilo dosiahnuť vyššiu plnosť piva,“ vysvetľuje Lucia Belanová.
Menila sa však aj receptúra chmeľov. „Nová Zlatá 12°stka má takisto intenzívnejšiu chmeľovú arómu vďaka vyššiemu obsahu aromatických chmeľov, ktorých horkosť zároveň vyvažuje karamelové tóny v chuti,“ hovorí manažérka. Značka uvádzala pivo v krčmách cenovou akciou. Pred dvoma týždňami čapovali krčmy túto značku za polovicu pôvodnej ceny. „50. výročie prvej várky piva Šariš a uvedenie novej Šariš Zlatej 12°stky je pre nás veľmi významná udalosť a tak sme chceli, aby počas úvodného víkendu si čo najviac fanúšikov piva Šariš mohlo vychutnať novú Zlatú 12°stku,“ odpovedala na našu otázku Lucia Belanová.
Aj ďalšie zmeny
Druhý najväčší pivovar, ktorý aktuálne patrí už pod japonský koncert Asahi, uviedol na slovenský trh aj ďalšie nové produkty. V ponuke je po novom aj Kozel 11 % Polotmavý. Kategóriu nealkoholických pív zase rozšíril Birell zelený jačmeň. Ide o svetlé nealkoholické pivo s pridaným zeleným jačmeňom, ktoré sa objavilo na českom trhu už vlani.
Snímka: Pivovary Topvar