Pivo môže byť perfektné a partia okolo vás v najlepšej nálade, aj tak však môžete ísť domov nahnevaný a sklamaný. O pohode v krčme či pube neraz rozhoduje jeden podstatný faktor – obsluha. Pozreli sme sa na sedem vecí, ktorými môže čašník či krčmár pokaziť nielen večer, ale aj vzťah k obľúbenému podniku. Až natoľko, že ho vymažete zo svojej mapy. Nadobro.
1. „To si vás vážne nikto 20 minút nevšimol?“
Určite to poznáte. Večer sa tešíte na svoje obľúbené pivo. Do podniku prichádzate smädný a neviete sa dočkať, kedy vám prvý kúsok príde na stôl. Ale on nechodí. Čakáte päť, desať aj pätnásť minút. A nič. Nikto si vás nevšíma. Čašník má buď veľa práce, alebo ste neviditeľný. Častostokrát si aj objednáte, ale prvé pivo nechodí. Práve čakanie na prvé pivo je najhoršie. Pri druhom a treťom je to už akceptovateľnejšie. Zlé, ale znesiteľné.
2. „Pivo? To nepijem. Ak si neviete vybrať, skúšajte všetko zaradom.“
Na Slovensku pomerne bežná scéna. Chcete pomôcť pri výbere nápoja či jedla, chcete poradiť. Čašník či čašníčka len mykne plecami a ľahostajne odpovedá, že nevie. V tom lepšom prípade sa s odpoveďou vráti, v tom horšom (a neraz bežnejšom) to nechá len tak plávať. Veď si niečo vyberiete. Vlastne máte pred sebou menu či nápojový lístok, „blbé“ otázky si nechajte na doma. Čašník je predsa len na roznášanie. Iba keby nie?
3. „Mohli by ste ten výber zrýchliť, mám tu veľa práce“
Svoju prácu evidentne neznáša. Robí ju len preto, že potrebuje z niečoho žiť. Robí všetko čo má, na nič dlho nečakáte, ale máte pocit, že čašníka otravujete svojou prítomnosťou. Ofučaná tvár a neraz aj blbé poznámky k nemu neodmysliteľne patria. Najšťastnejší je vtedy, keď vás vidí vo dverách pri odchode z podniku.
4. „Naozaj ste si to neobjednali? Mne sa zdá, že áno.“
Vstupujete do podniku. Čašník vás milo privíta a usadí. Pekne si objednávate. Je vám čudné, že si nič nezapisuje aj napriek tomu, že objednávka nie je jednoduchá. Ani dlho nečakáte a na stole máte to čo ste nechceli. Objednávka sa poplietla. V lepšom prípade je to veľké pivo namiesto malého, v tom horšom niečo úplne iné. Reklamácia je na mieste. Iba keby ste podľahli pekným očiam a naliehaniu: „Nechcete si to radšej nechať? Vedúci na mňa bude opäť kričať.“
5. „Nedopijete to pivo, aby som ten pohár mohol odmiesť?“
Nájdu sa však aj opačné extrémy. Obsluha, ktorá má pocit, že musí byť všade a o pár minút pred vami. Nedopité pivo vám celý večer chce zobrať spred stola. Na to, či vám niečo nechýba sa pýta v pravidelných päťminútových intervaloch a občas aj bez vedomia pozmení objednávku, len preto, že „vie čo je pre vás lepšie.“
6. „Pivo má byť po rysku aj s polovicou peny“
Pena na vašom pive opadla a vám sa akosi zdá, že ryska na pohári akoby povyrástla. Keď to pozorujete aj pri druhom, aj pri treťom pive veštíte, že nejde o náhodu. Buď šetrí čašník, alebo aj samotný majiteľ. Pri pive to ešte tak prehltnete, horšie je to pri tvrdom alkohole. Nie je to bežný jav, ale stáva sa.
7. „Ten účet budete musieť zaplatiť. Naozaj ste toto všetko skonzumovali“
Večer prebiehal ukážkovo. Aj obsluha bola v pohode, aj pivo či jedlo chutilo. Problém nastane až keď sa pozriete na váš účet a zrazu zisťujete, že sa na ňom ocitli položky, ktoré sa okolo vás ani nemihli. Hádať sa môžete, problém je len v tom, že obsluha je triezva a vy už nie. Keď sa podvolíte, zaplatíte účet aj niekomu inému.