Ak to niekto s marketingom v pivovarníckom svete vie, tak je to škótsky pivovar BrewDog. O jeho kúskoch by sa dali písať už aj knihy. Médiá si najnovšie všimli dohru súťaže o pivo v zlatej plechovke. Ako sa ukázalo, od začiatku išlo len o zavádzanie známeho pivovaru.
Kupujte si nás
O čo išlo? Ešte na jeseň 2020 odštartoval pivovar zaujímavú súťaž. „Skryli sme desať zlatých Punk IPA plechoviek v baleniach po 12 pív, ktoré budú všetky odoslané z nášho e-shopu v priebehu nasledujúcich štyroch týždňov. Zlaté plechovky majú hodnotu 15-tisíc libier a každý výherca tiež získa 10-tisíc libier v akciách BrewDogu a VIP prehliadku nášho sídla pivovaru,“ napísal v novembri minulého roka na sociálnej sieti pivovar.
Rovnakú súťaž potom zopakovali aj na jar tohto roku. Súťaž získala odozvu a britské média informovali o tom, že ľudia aj kvôli hľadaniu zlatej plechovky kupovali viac kartónov piva. Na súťaž by sa možno aj zabudlo, keby sa nenašiel výherca, ktorý sa rozhodol svoju výhru speňažiť.
Konkrétne išlo o Marka Craiga, ktorý chcel plechovku predať a za získané peniaze zaplatiť svoju svadbu. Od pivovaru si vyžiadal certifikát, ktorý ho však nepotešil. Plechovky totiž neboli vyrobené z rýdzeho zlata. Zlatom boli len potiahnuté a to len v hrúbke tri tisíciny milimetra.
Len blaf
„Celkom ma to sklamalo, myslím si totiž, že pivovar si na tom urobil obrovskú reklamu a zarobil veľké peniaze. Viem, že plno ľudí si kúpilo aj dvadsať debien ich piva, len aby mali šancu nájsť plechovku z rýdzeho zlata. Keby vedeli, že sa jedná iba o mosadz potiahnutú zlatom, asi ťažko by okolo toho vzniklo také šialenstvo,“ uviedol pre Guardian.
Pivovar si za výrobnou cenou plechovky vo výške 15-tisíc libier stál. Ďalší výherca si však plechovku nechal oceniť a zistil, že jej hodnota je len 500 libier. Neskôr pivovar svoje vyhlásenia o rýdzom zlate korigoval.
Nebolo to všetko. Craig zverejnil komunikáciu medzi ním a pivovarom. Keď sa výherca sťažoval na zákaznícku servis, ten zablokoval jeho mailovú adresu. Pivovar sa za svoje správanie ospravedlnil a súťažiacemu vyplatil aspoň zvyšnú výhru.
Craig je navyše investorom pivovaru. „Do pivovaru som aj sám dal peniaze ako investor a mám ho rád. Vždy som ho verejne obhajoval aj v časoch, keď sa na neho valila vlna kritiky. Bol som voči zlým veciam ohľadom BrewDog skeptický a neveril som tomu, čo o pomeroch v tejto spoločnosti hovorili jeho bývalí zamestnanci. Po tejto osobnej skúsenosti ale asi začínam meniť názor, “ uzavrel rozprávanie Craig.
Prečítajte si aj
Snímka: FB BrewDog