Ďalší škandál BrewDogu. Sľubovali zlatú plechovku, dodali atrapu

Gold BrewDog

Ak to niekto s marketingom v pivovarníckom svete vie, tak je to škótsky pivovar BrewDog. O jeho kúskoch by sa dali písať už aj knihy. Médiá si najnovšie všimli dohru súťaže o pivo v zlatej plechovke. Ako sa ukázalo, od začiatku išlo len o zavádzanie známeho pivovaru.

Kupujte si nás

O čo išlo? Ešte na jeseň 2020 odštartoval pivovar zaujímavú súťaž. „Skryli sme desať zlatých Punk IPA plechoviek v baleniach po 12 pív, ktoré budú všetky odoslané z nášho e-shopu v priebehu nasledujúcich štyroch týždňov. Zlaté plechovky majú hodnotu 15-tisíc libier a každý výherca tiež získa 10-tisíc libier v akciách BrewDogu a VIP prehliadku nášho sídla pivovaru,“ napísal v novembri minulého roka na sociálnej sieti pivovar.

Rovnakú súťaž potom zopakovali aj na jar tohto roku. Súťaž získala odozvu a britské média informovali o tom, že ľudia aj kvôli hľadaniu zlatej plechovky kupovali viac kartónov piva. Na súťaž by sa možno aj zabudlo, keby sa nenašiel výherca, ktorý sa rozhodol svoju výhru speňažiť.

Brewdog Gold

Konkrétne išlo o Marka Craiga, ktorý chcel plechovku predať a za získané peniaze zaplatiť svoju svadbu. Od pivovaru si vyžiadal certifikát, ktorý ho však nepotešil. Plechovky totiž neboli vyrobené z rýdzeho zlata. Zlatom boli len potiahnuté a to len v hrúbke tri tisíciny milimetra.

Len blaf

„Celkom ma to sklamalo, myslím si totiž, že pivovar si na tom urobil obrovskú reklamu a zarobil veľké peniaze. Viem, že plno ľudí si kúpilo aj dvadsať debien ich piva, len aby mali šancu nájsť plechovku z rýdzeho zlata. Keby vedeli, že sa jedná iba o mosadz potiahnutú zlatom, asi ťažko by okolo toho vzniklo také šialenstvo,“ uviedol pre Guardian.

Pivovar si za výrobnou cenou plechovky vo výške 15-tisíc libier stál. Ďalší výherca si však plechovku nechal oceniť a zistil, že jej hodnota je len 500 libier. Neskôr pivovar svoje vyhlásenia o rýdzom zlate korigoval.

Nebolo to všetko. Craig zverejnil komunikáciu medzi ním a pivovarom. Keď sa výherca sťažoval na zákaznícku servis, ten zablokoval jeho mailovú adresu. Pivovar sa za svoje správanie ospravedlnil a súťažiacemu vyplatil aspoň zvyšnú výhru.

Craig je navyše investorom pivovaru. „Do pivovaru som aj sám dal peniaze ako investor a mám ho rád. Vždy som ho verejne obhajoval aj v časoch, keď sa na neho valila vlna kritiky. Bol som voči zlým veciam ohľadom BrewDog skeptický a neveril som tomu, čo o pomeroch v tejto spoločnosti hovorili jeho bývalí zamestnanci. Po tejto osobnej skúsenosti ale asi začínam meniť názor, “ uzavrel rozprávanie Craig.

Prečítajte si aj

Výčap v každej izbe, BrewDog otvára svoj hotel

Snímka: FB BrewDog