Slováci chceli v Česku preraziť s čapovaným pivom. Pohoreli

Peevo, pivo, krach, fľaša

Na prvý pohľad to vyzeralo ako nápad, ktorý môže získať svojich fanúšikov. Dvojica Slovákov si chcela podmaniť českých pivárov, ktorým sa nechcelo chodiť do krčiem či obchodov. Na princípe donáškových služieb zaviedla rozvoz piva po Prahe. Na trhu však nevydržala ani rok.

S odhodlaním

Za projektom stoja Matúš Karaffa, jeden zo spoluzakladateľov e-shopu Feedo a Marek Hotovčin. Čapované pivo plnili do plastových fliaš technológiou, ktorá využíva napríklad Beer Station a cez donáškovú službu doručovali po hlavnom meste Česka.

Ešte začiatkom tohto roka neskrývali veľké odhodlanie. „Peevo je online výčap toho najlepšieho z menších pivovarov. Rozvážame po Prahe šesť dní v týždni, vrátane víkendov. Nemáme na výber tisíce litrov, sústredíme sa na kvalitu. Vďaka tomu pivo dokážeme uchovávať v ideálnych podmienkach a denne obmieňame ponuku,“ uviedol pre portál Tyinternety Karaffa.

https://youtu.be/VOuQpzKPA9M

Základom úspechu mala byť jednoduchosť objednávky. „Veríme, že možnosť na pár klikov ochutnať unikátne a špeciálne pivá z minipivovarov, ktoré môžete väčšinou dostať len v niekoľkých málo krčmách a špecializovaných obchodoch, zaujmeme nielen skalných milovníkov craft beer,“ naznačoval Karaffa.

Ani nie pol roka

Projekt však na trhu nevydržal ani rok. Prvé pivo totiž začali roznášať v septembri minulého roka. „Nenašli sme toľko craft beer fajnšmekrov, ktorí by si k nám prichádzali načapovať. Na začiatku sme si stanovili plány a ciele a energia vynaložená na ich plnenie sa pomaly stávala neúnosnou. Snažili sme sa totiž veľa a „makali“ skoro 24/7. Lenže už za sebou máme nejaký ten online biznis, a tak vieme, ako to chodí. Preto radšej zastavujeme, keď sa stmieva, skôr, než bude úplná tma, lebo potom by sme už nenašli cestu späť,“ informovali na oficiálnej stránke.

Majitelia vysvetľujú, že viac peňazí do projektu už naliať nechceli. „Museli by sme investovať viac, ako sme chceli, možno by sme mohli zapojiť do Peevo tretie strany, a keď sa okolo seba rozhliadneme, sme radi, že odchádzame bez záväzkov, bez krachov a nikto na tom nebude nestratil viac ako my,“ uviedli na stránke.

Dôvodov neúspechu môže byť viacero. Základným môže byť ten, že cenová senzitivita je v Česku oveľa výraznejšia ako u nás. Navyše, pivná konkurencia je v českom hlavnom meste výrazná.

Prečítajte si aj

Európa nie je Amerika. Pivovar Stone to v Berlíne zabalil

Snímka: Peevo