Trh s pivom sa mení. Vlani Slováci prepisovali negatívne štatistiky

Pivo - štatistiky

Zdalo sa vám, že ste vlani vypili menej piva ako roky či dva predtým? Neboli ste sami. Aktuálne štatistiky ukazujú, že pandémia mení správanie zákazníkov. Otázne je, či sa tento trend môže zvrátiť, alebo sa mení situácia na trhu.

Pokles v obchodoch

O tom, aké sú nálady na trhu hovoria rôzne štatistiky. Aktuálne rok 2021 zhodnotil aj najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko. Ten sa pozrel na správanie zákazníkov na slovenskom trhu. Čísla pritom odzrkadľujú realitu, ktorú výrazným spôsobom ovplyvnila pandémia.

Vlani došlo v prípade predaja piva v segmente HoReCa, teda v krčmách a reštauráciách, k takmer 20 percentnému poklesu predaja oproti roku 2020. Podpísali sa pod to kovidové opatrenia, ale úlohu mohli zohrať aj zmenené návyky konzumentov. Len pripomenieme, že už v roku 2020 došlo k poklesu predaja piva o 38,1 percenta.

Prekvapením je to, že pivári sa nepresúvali do obchodov. Po dlhých rokoch totiž pokles predaja evidujú štatistiky aj v prípade supermarketov. V roku 2021 došlo k poklesu predaja piva o 7,6 percenta. Dlhé roky pritom tento segment rástol a potvrdzovalo sa, že pivári sa presúvajú z krčiem do svojich obývačiek.

Prechod na nealko

Potvrdzuje sa, že čoraz väčšia skupina konzumentov volí zdravší životný štýl a siaha po pive bez alkoholu. Heineken hovorí, že podiel nealkoholického piva na predaji už dosahuje 16,4 percenta.

„Nealkoholické pivo je dlhé roky stabilné, ale v roku 2021 sme zaznamenali rastúci trend v podieloch predaja rovnomerne prichádzajúci od značiek Zlatý Bažant 0,0% a Heineken 0.0,“ uviedla Helena Windisch, manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko.

Pivovar si pochvaľuje, že priaznivú odozvu na trhu zaznamenal pri radleroch, ktoré majú znížený obsah cukru, čo tiež svedčí o príklone k zdravšiemu životnému štýlu. Pivovar chce v tomto roku vsádzať na značku Zlatý Bažant ´73.

„Výzvou pre nás ostáva pomoc HORECA segmentu, ktorý počas uplynulých dvoch rokov utrpel výrazné straty. Ostáva nám len veriť, že situácia bude lepšia, vrátime sa do zabehnutých koľají a budeme sa opäť môcť spoločne stretávať osobne,“ naznačila Windisch.

Prečítajte si aj

Zdá sa vám dnes pivo drahé? Počkajte na leto

Snímka: Amie Johnson z Unsplash