Banskobystrický pivovar, ktorý produkuje pivo pod značkou Urpiner, chystá výraznejšiu expanziu do sveta. Na strednom Slovensku aktuálne pripravujú nový nealkoholický ležiak, ktorý má osloviť väčšie trhy. Napríklad aj moslimské krajiny, kde požívanie alkoholu nepripúšťa náboženská viera.
Vraj unikát
O nových plánoch štvrtého najväčšieho pivovaru na Slovensku porozprávali majitelia magazínu Forbes. Práve tomuto mesačníku prezradili, že chystajú nealkoholický ležiak. Oproti podobným pivám od konkurencie sa bude odlišovať tým, že by mal ležať 50 dní.
„Toto nemá naozaj nikto. Je to náročné aj z časového hľadiska, nákladné aj prácne, ale smerujeme k zdarnému koncu,“ uviedol pre magazín spolumajiteľ pivovaru Branislav Cik. Podľa jeho slov chcú osloviť arabské krajiny a získať kontrakt, ktorý by zrýchlil proces príprav. „Sme na 90 percent rozhodnutí, že to zrealizujeme v horizonte dvoch–troch rokov aj sami, aj bez kontraktu,“ uviedol.
Zvýšenie exportu
Aktuálne vyváža Banskobystrický pivovar asi tri percentá produkcie do zahraničia. Toto číslo by chceli v Banskej Bystrici výraznejšie zvýšiť. „Začalo sa to v podstate až minulý rok. Pocítili sme veľký nárast, zdvojnásobili sme export a tento rok to pokračuje. Našim cieľom je dostať sa v exporte cez desať percent produkcie,“ naznačil Cvik.
Pivovarníci prezradili aj ich minuloročný výstav. Podarilo sa im navariť vyše 115-tisíc hektolitrov piva. Len na porovnanie, ešte pred piatimi rokmi nedosahovala produkcia producenta značky Urpiner ani 70-tisíc hektolitrov piva ročne. Tak ako minulé dva roky, aj tento rok bude pivovar partnerom najväčšieho hudobného festivalu Pohoda.
Snímka: Banskobystrický pivovar