A je to vonku. To, o čom sa šepkalo už dlhšie, je verejné. Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko predstaví na Salóne Piva svoj nový koncept piva pod značkou Bradáč.
V nových vodách
O tom, že Heineken pripravuje nový koncept písal portál oPive.sk už začiatkom tohto roka. „Heineken Slovensko je dlhodobým lídrom v oblasti produktových a podnikových inovácií, expertom na výrobu piva a producentom jedinečných pivných značiek. Neustále sa snažíme prinášať na trh nové produkty, inovácie a zaujímavé projekty, ktoré obohacujú a rozvíjajú pivný trh na Slovensku,“ uviedla vo februári Judita Smatanová, manažérka korporátnych vzťahov a hovorkyňa spoločnosti Heineken Slovensko.
Aj vtedy sme špekulovali o tom, že pivovar môže využiť portfólio menších pivovarov, ktoré skupina vlastní. Najznámejší z nich je americký pivovar Lagunitas, ktorý stal pri boome remeselného piva za oceánom a je známy po celom svete.
Naše úvahy sa potvrdili. Pivovar aktuálne spustil internetovú stránku Beerport.sk, ktorá pod jednou značkou zastrešuje medzinárodné pivá, ktoré vlastní celosvetová skupina Heineken. Okrem spomenutého Lagunitasu aj Affilgem, Mort Subite a predovšetkým Bradáč.
Konkurencia „craftu“
Práve posledne menovaný môže byť zo slovenského pohľadu najzaujímavejší. Podľa pohárov a loga ide o Slobodný pivovar Bradáč. Na stránke sú uvedené aj tri pivá, ktoré tento pivovar varí a ponúka. Prvé z nich nesie meno Rainbow Warrior a ide o klasický český ležiak. Druhé pivo zaraďuje výrobca pod štýl India Pale Lager a nesie meno Ocean Warrior. Má obsah alkoholu na úrovni šiestich percent a IBU 55 (jednotka horkosti).
Ponuku dopĺňa pivo s označením Swallow No.1. Je to štýl IPA s obsahom alkoholu na úrovni šiestich percent. Podľa popisu budú tieto pivá len sudované a prvýkrát predstavené verejnosti na Salóne Piva v Bratislave. Aké sú ďalšie plány pivovaru, ešte nie je jasné. O projekt sa budeme zaujímať a v najbližších dňoch prinesieme rozšírený článok.
Prečítajte si aj
Snímky: Beerport International, koláž oPive.sk