Okolo piva Zlatý Bažant Pšeničné sa v posledných týždňoch množili špekulácie. Tie zákazníci rozoberali aj na facebookovských stránkach spoločnosti. Pivo totiž nevedeli nikde zohnať. „Pšeničné sa už nebude predávať alebo…? Lebo nie je k zakúpeniu ani v Tescu, Terne, Samoške, ani v ostatných sieťach,“ pýtal sa užívateľ Tomáš. Aj ďalší zákazníci sa sťažovali na to, že pivo nie je k dispozícii ani v podnikoch. Časť užívateľov dokonca hovorilo o ukončení produkcie tohto piva.
Ukazuje sa však, že najväčší slovenský pivovar robí zmeny vo svojom produktovom portfóliu. Hurbanovský Heineken Slovensko totiž mení koncepciu predaja tohto piva. „Zlatý Bažant Pšeničné je stabilnou súčasťou portfólia značky Zlatý Bažant. Aby sme našu minuloročnú novinku sprístupnili konzumentom ešte viac, rozhodli sme sa v obchodoch ponúkať naše pšeničné pivo v plechovkovom balení, ktoré je preferované najmä v mladšej cieľovej skupine,“ vysvetľuje pre portál oPive.sk brand manager značky Zlatý Bažant Michal Sivko. Podľa jeho slov sa produkt vráti na pulty obchodov, aj keď v pozmenenej podobe. „Plechovky Zlatý Bažant Pšeničné sa na trh dostanú už v najbližších dňoch a nahradia súčasné maloobchodné balenie v pollitrových sklených vratných fľašiach,“ prezrádza. Zmeny by sa produkcie nemali dotknúť a pivo by sa naďalej malo variť v Hurbanove.
Zlatý Bažant Pšeničné je pomerne novým kúskom v ponuke slovenskej jednotky. Na trh sa dostal vlani na jar, keď sa Heineken rozhodol pôvodne sezónny špeciál ponúkať celoročne. „Pšeničné pivo na slovenský trh neprinášame po prvýkrát. Ako sviatočnú špecialitu Zlatého Bažanta si ho milovníci zlatého moku mohli vychutnať v rokoch 2007 a 2008,“ prezrádzala Door Plantenga, vtedajšia generálna riaditeľka Heinekenu Slovensko. Podľa jej slov si uvedenie novinky na trh vyžiadali zákazníci. „Pri uvedení sviatočných špecialít Zlatého Bažanta sa však každoročne stretávame s požiadavkou zaradiť niektorú z nich aj do celoročnej ponuky. A tak sme sa rozhodli im vyhovieť. Vývoj pivného trhu aj naše prieskumy dokazujú, že slovenskí pivári radi objavujú rozmanitý svet piva a pivné novinky skutočne vítajú,“ konštatovala pred rokom.
Do istej miery to bol prelomový krok. Vrchne kvasené pivo ste totiž v ponuke veľkého či stredného pivovaru u nás nenašli. Štatistiky predaja tohto kúsku nie sú známe. O jeho úspešnosti tak môžeme iba polemizovať.
Snímka: Heineken Slovensko