Lesk a bieda tohtoročnej pivnej jari na Slovensku

Corgoň Official

Zisky už nie sú také, aké bývali. Ľudia viac preferujú domáce pitie piva a veľké pivovary to cítia. Nie je sa potom čomu čudovať, že na trh prúdia novinky. Ich cieľ je vlastne jediný – udržať, resp. pritiahnuť nových zákazníkov. A využívajú pritom jednoduchý vzorec, keď nalejú do reklamy značné investície a čakajú, ako sa to či ono pivo uchytí na trhu. Keďže noviniek pribudlo na trhu viac, rozhodli sme sa priniesť náš pohľad na to, čo sa počas tejto jari udialo na našom trhu cez najväčších hráčov.

Heineken: Najprv Marcové, potom Juraj
Už na začiatku roka sme spomínali, že náš najväčší hráč na trhu chystá novinky. Za prvé štyri mesiace ich pripravil neúrekom. Nad všetkými vyčnieva zavedenie výroby cideru v Hurbanove. Tento kvasený jablčný mušt je vlastne nápojom tohto roka. Aj keď pohľad na marketingovú kampaň tomu až tak nenasvedčuje. Objavilo sa síce pár reklám, žiadne „ciderove šialenstvo“ sa zatiaľ nekoná. Možno by pohľad na predaje povedal niečo iné, ale to nevieme. Aj podľa umiestnenia produktov v obchodoch usudzujeme, že zatiaľ  lietame veľmi nízko. A nepomohla ani Evelyn, ktorú si Heineken najal na propagovanie cideru.

Oveľa viac investovali v Hurbanove do reklamy na Zlatý Bažant Marcové. Jarný špeciál sa predával v štvorbalení v obchodoch. Jeho zavedenie na trh môžeme dešifrovať ako odpoveď na klesajúce tržby a zisky holandskej spoločnosti u nás. Podobne tomu bolo aj pri uvedení Corgoňa Juraja. Ide o 14-stupňové pivo, ktoré môžete ochutnať len vo vybraných podnikoch. Slovenský Heineken v tomto prípade nasledoval svojho českého brata. Krušovice tento rok uviedli do krčiem špeciál, na ktorý použil chmeľ Kazbek. Oba kúsky spájalo jedno spoločné – boli to limitované špeciály, ktoré ste mohli ochutnať len v krčmách. Cieľ bol teda jasný a to pomôcť klesajúcim tržbám v segmente krčiem a reštaurácií.

Pivovary Topvar: Posilňovanie českej stopy na Slovensku
Bokom nezostal ani druhý najväčší hráč na trhu – Pivovary Topvar. Aj tohtoročná pivná jar však naznačila a zvýraznila po akej ceste na východe Slovenska kráčajú. Všetky novinky, ktoré na náš trh uviedli sú výrazné spojené s Českom. Napríklad cider Kingswood uviedli v Topvare na slovenský trh v rovnakom čase ako v Heinekene. Kým konkurencia cider vyrába na Slovensku, Pivovary Topvar ho dovážajú od našich západných susedov. Podobne je tomu aj pri ďalšej novinke. Už pár dní môžete na našom trhu kúpiť už aj Velkopopovický Kozel Čierny. Tmavý ležiak sa však nevarí vo Veľkom Šariši (ako jeho svetlejšie odrody), ale len dováža. Navyše ho u nás kúpite len v plechovkách.

Birell Limetka Malina Zazvor Official

Čistokrvnou novinkou, ktorá sa týka aj slovenského závodu vo Veľkom Šariši, tak zostávajú už len nealkoholické radlery. Pod značkou Birell budú totiž na východe Slovenska vyrábať aj dve nové verzie – Birell Limetka & Malina a Birell Zázvor. Aj tu však pripomíname, že Birell je česká značka.

Steiger: Tichá cesta najstaršieho pivovaru
Tretí najväčší pivovar na Slovensku si už roky kráča svojou nenápadnou cestou. Podobne ako dvojica najväčších hráčov sa aj vo Vyhniach rozhodli posilniť segment cideru. Ten na strednom Slovensku ponúkali už minulý rok, na jar však uviedli na trh aj plechovkovú verziu ich cideru Strongapple. Pivovar neuviedol na trh žiadne nové pivo, vo Vyhniach ťažia aj z toho, že vyrábajú privátne značky pre reťazce.