Pivný kufrík z Lidlu? V Česku aj o 30 percent lacnejší

Lidl Letak

Maloobchodná sieť Lidl opäť poteší priaznivcov dobrého piva na Slovensku. Už od štvrtka 6. júna ponúkne 14 rôznych pivných kufríkov z českých pivovarov. V ponuke napríklad nájdete pivá z pivovarov Černá Hora, Uherský Brod či Pernštejn. Oproti minulosti však upravovala cenovky. Kým pred rokom ste si napríklad kolekciu Černá Hora Speciality kúpili za 3,33 eura, dnes za ňu nemecký reťazec pýta o 36 centov viac. Ešte väčší rozdiel nájdete pri cenovke pri pive Lobkowicz. Balenie je drahšie o celé jedno euro.

Ešte zaujímavejšie však vychádza porovnanie so susedným Českom. Tam tento reťazec spustil totožnú akciu. Ponuka je dokonca ešte o jeden kufrík bohatšia. Slováci napríklad v našich obchodoch nekúpia Postřižinské ležáky. Aj keď je ponuka takmer rovnaká, cenovky sa výrazne líšia. Napríklad pri produkte „Pivní kufr 8 piv“ je rozdiel medzi slovenským a českým balíkom 46 centov, čo je 19 percentný rozdiel v cene. Lobkowicz nájdete v Česku  lacnejšie o takmer 30 percent. V Česku stojí kolekcia 99,90 českých korún (to je 3,59 eura), u nás až 4,99 eura. Slováci tak preplatia oproti susedom na jednom balení až o 1,40 eura. (Prepočítavali sme kurzovou kalkulačkou NBS-ky.) Aj keď obal vyzerá odlišne, Lobkowicz má len jeden druh piva, ktorý považuje za svoj najexkluzívnejší.

Aj keď obal vyzerá odlišne, Lobkowicz má len jeden druh piva, ktorý považuje za svoj najexkluzívnejší.
Aj keď obal vyzerá odlišne, Lobkowicz má len jeden druh piva, ktorý považuje za svoj najexkluzívnejší.

 

Dôvody týchto rozdielov môžu byť rôzne. Kým v Česku je napríklad polliter 12-stupňového piva zaťažený spotrebnou daňou na úrovni 0,076 eura, u nás je táto daň takmer trikrát vyššia. Za každý polliter odvedieme do štátneho rozpočtu asi 21 centov. Ďalšou položkou, ktorá môže predražovať české pivo u nás sú náklady na logistiku a distribúciu. Na strane druhej euro je oproti českej korune silnejšie, rozdiely by sa tak mali oproti minulosti zmazávať. V hre však môže byť aj teória o dopyte. Lidl zistil, že o pivo je veľký záujem, tak si cenovky jednoducho dovolil zvýšiť. Ale to sú len naše úvahy.