Pivovar Brontvai: Uvažujeme nad zdvojnásobením výroby

Pred polrokom zaujal pivovar Brontvai  svojou reklamnou kampaňou, kde presviedčal, že neponúka dáždnikové pivo. S odstupom času si tento krok na Liptove pochvaľujú. „Kampaň hodnotíme pozitívne pretože sme na seba upozornili, rozprávalo sa o tejto kampani a zároveň sme vyjadrili náš postoj,“ hovorí pre portál oPive.sk Jakub Brontvai z pivovaru Brontvai. Porozprával nielen o aktuálnej situácií pivovaru z Kvačian, ale aj o plánoch do budúcna.

Brontvai Jakub

Pred polrokom ste zaujali billboardom o dáždnikovom pive. Ako s odstupom času hodnotíte túto kampaň?
Do kampane dáždnikové pivo sme sa rozhodli pustiť hlavne kvôli tomu, že sme chceli upozorniť na podniky, ktoré čakajú, že pri nákupe piva od pivovaru majú nárok na rôzne benefity ako sú zvyknutí u komerčných veľkých pivovarov. Cieľom nebolo provokovať veľkých, skôr odkomunikovať naše možnosti k podnikom, ktoré chcú čapovať pivo Brontvai. Kampaň hodnotíme pozitívne pretože sme na seba upozornili, rozprávalo sa o tejto kampani a zároveň sme vyjadrili náš postoj.

Aké boli reakcie okolia, resp. pivnej brandže?
Reakcie, ktoré sa k nám dostali boli pozitívne a veľa ľudí, ale aj niektoré pivovary dokonca zdieľali na sociálnych sieťach napísaný článok s tým, že ich pivovar tiež neprodukuje dáždnikové pivo.

S akými plánmi vstupujete do novej letnej sezóny?
Plány do letnej sezóny máme také ako každý rok. Poskytnúť ľuďom to, čo veľký pivovar nedokáže. Poctivé nepasterizované a nefiltrované pivá, plné, príjemné a výnimočných chutí. Takisto bude dôležitá správna koordinácia výroby piva, aby sme pokryli dopyt. Tiež máme plán navariť pivo, ktoré sme zatiaľ v pivovare nevarili, no pôjde zatiaľ len o výnimočnú várku na začiatok sezóny a oslavy 10. výročia pivovaru Brontvai. Pôjde o vrchne kvasený pivný štýl na oslavu 10. výročia vzniku pivovaru.

Zmenilo sa niečo oproti minulosti?
Tak ako som spomína v predošlej odpovedi, pripravujeme sa na letnú sezónu rovnako ako každý rok s tým aby sme využili potenciál turistickej oblasti, ktorý v Kvačanoch máme a pokryli tak dopyt po pive Brontvai. 

V minulosti ste potvrdili, že ste ochotní pivovar predať, ako je to aktuálne?
Pivovar momentálne nie je na predaj. No nevylučujem, že sa to môže kedykoľvek zmeniť. Pivo je výnimočné remeslo, ktoré robíme radi, no sme aj podnikatelia, ktorí sa vedia prispôsobiť možnostiam a ponukám trhu. 

Aké máte s pivovarom plány do budúcna?
Veľmi radi by sme kapacitu pivovaru rozšírili o dvojnásobok, tento krok však záleží od viacerých faktorov a či sa tak stane, sa rozhodneme až po letnej sezóne.

Ako sa pozeráte na aktuálnu situáciu na pivnom trhu na Slovensku?
Pivný trh sa na Slovensku rozrastá z mesiaca na mesiac a vzniká tak zdravé konkurenčné prostredie. Podujatia tipu Salón Piva alebo súkromné akcie, na ktoré chodíme čapovať pivo, hovoria samé za seba a utvrdzujú nás, že to čo robíme, robíme dobre. Je veľmi príjemné počuť, že pivo ľudom chutí a sú s našimi produktmi spokojní.

Čo by vám najviac pomohlo z pohľadu celkového prostredia na Slovensku?
Pomohlo by nám napríklad aj spomínané rozšírenie kapacity pivovaru, kedy by sme vedeli náklady na výrobu znížiť.   

Snímka: archív J.B.