Na Slovensku vzniká nový koncept potravinových predajní s názvom Yeme. Prvú prevádzku otvoria už vo štvrtok (3. marca) v Bratislave na mieste bývalého Fresh Marketu. Koncept, za ktorého vznikom stoja bývalí zamestnanci Tesca či Billy, chce zaujať hlavne kvalitnými potravinami. Aj heslo „plnochutné potraviny“ naznačuje, ktorou cestou pôjdu.
Platí to aj v prípade piva. „V ponuke máme cca 40 značiek z celého sveta ako napríklad Coniston Brewing zo Spojeného kráľovstva, známy pivovar Mikkeller, ale aj slovenské značky Kaltenecker či kočovný pivovar Ikkona,“ prezrádza portálu oPive.sk mediálny zástupca potravín Yeme Martin Knut. Ten prezradil, že celkovo je v ponuke asi 180 druhov piva. „Zastúpené sú pivné štýly ako IPA, Pale Ale, Stout, Weizen či Lager,“ vymenúva časť štýlov Martin Knut a jedným dychom dodáva, že zákazníkov čakajú aj mnohé prekvapenia.
Zaujímavé je hlavne zastúpenie pív značky ERB na pulte nového konceptu. Tento malý slovenský pivovar, na rozdiel od Ikkony či Kalteneckeru, ste v obchodoch či pivotékach bežne nekúpili. Jeho vedenie sa viackrát vyjadrovalo, že v reťazci ich pivo nikdy nenájdete. „Môj názor na reťazce sa nezmenil a ani nič ho nezmení. Stále platí, že pivo ERB sa v žiadnom obchodnom reťazci neobjaví. Koncept YEME predsa nie je reťazec,“ hovorí pre portál oPive.sk majiteľ pivovar ERB Eduard Rada.
Podľa jeho slov vo vedení pivovaru už viackrát rozmýšľali nad tým, že budú iniciovať vytvorenie obchodnej spoločnosti predávajúcej slovenské špičkové potravinárske výrobky. „Keď nás oslovila pani Ďuranová s pani Koišovou v minulom roku a predstavili nám koncept Yeme, boli sme radi, že v Bratislave bude stáť jediný kamenný obchod s touto koncepciou. Vtedy sme im ešte však nepovedali áno. V januári 2016 som si bol spolu s p. Jozefom Sivákom – obchodným riaditeľom ERBu pozrieť ich obchod na Tomášikovej ulici a vtedy sme sa rozhodli, že im pivo dáme,“ opisuje cestu ERBu do predajne majiteľ pivovaru.
Štiavničania si zároveň poistili to, aby ich pivo nebolo predávané pod cenu. „Naša podmienka pri rokovaní s nimi bola, že musia prijať našu cenovú politiku, pričom nesmú pivo ERB predávať pod nami stanovené cenové limity. Toto, aj kvalita ostatných komodít a architektúra YEME ich zásadným spôsobom radia do kategórie podstatne vyššej, ako je úroveň obchodných reťazcov,“ vysvetľuje Eduard Rada. Podľa našich informácií by sa mal tretinkový ležiak predávať za 3,49 eura, špeciál by mal stáť necelých päť eur.
Majiteľ pivovaru rázne odmietol ďalšiu expanziu do iných reťazcov. „ERB neobchoduje a ani nikdy nebude obchodovať so žiadnym obchodným reťazcom, či už slovenským, alebo nadnárodným. Toto sa nikdy nezmení,“ hovorí Eduard Rada.
Obchodu sme sa pýtali, či budú rokovať aj s ďalšími slovenskými pivovarmi. Odpoveď bola nejasná. „Máme záujem predávať to, čo bude od nás očakávať náš zákazník,“ uzatvára neurčito Martin Knut.
Aktualizácia. Pivovar ERB nakoniec v Yeme nebude. O dôvodoch tohto kroku sa dočítate TU.
Snímka: FB Yeme