Časy sa menia a spolu s nimi aj návyky ľudí a trendy v produktoch. Inak tomu nie je ani v prípade piva a alkoholických nápojov. Obzvlášť chuťové preferencie mladšej generácie Y a Z sa orientujú viac na exotickejšie verzie. Navyše na trh prichádzajú rôzne inovácie v nápojoch a tak prekvapivo aj tradičný nápoj, akým je klasické pivo, postupne ponúka čoraz viac variant, tak aby si našlo svojich priaznivcov naprieč generáciami. Pivovarníci tak stoja pred výzvou ako na tieto nové trendy a nároky konzumentov zareagovať.
Nie je dôležitá iba chuť, ale aj dizajn
Za generáciu Y, teda mileniálov, sa považujú ľudia narodení medzi rokmi 1981 a 1995. Mladšia generácia Z je narodená v rokoch 1995 až 2012. Spolu tvoria najväčšiu časť ekonomicky aktívneho obyvateľstva a sú označovaní aj ako digitálna generácia. Rozdielov medzi týmito generáciami by ste našli neúrekom.
Keď však príde na reč, čo majú spoločné a čím sa zároveň odlišujú od zrelších generácií, celkom určite je to ich odvaha skúmať a chuť experimentovať. Poháňa ich túžba po nezvyčajných zážitkoch a preto vyhľadávajú produkty, ktoré sú v súlade s ich individualitou a zmyslom pre dobrodružstvo.
Ďalším spoločným a nemenej dôležitým faktorom pri rozhodovaní sa je, že kladú silný dôraz na výzor, a to nielen na ten svoj ale aj na dizajn vecí, ktorými sa obklopujú a ktoré užívajú. Vizuálna príťažlivosť produktu zohráva kľúčovú úlohu pri upútaní ich pozornosti. Tento aspekt je prepojený s ich životným štýlom a odráža túžbu po produktoch, ktoré nielen dobre chutia, ale aj rezonujú s ich osobným štýlom a imidžom.
Čo je práve in?
Z uvedeného vyplýva, že prístup mladších ročníkov k pitiu alkoholických nápojov je iný, ako u starších generácií. Potvrdzujú to aj spotrebiteľské prieskumy, ktoré ukazujú, že tradičné horké pivá dominujú u zrelšej generácie konzumentov. Mladšia generácia uprednostňuje ochutené pivá, ktoré dávajú tradičnému nápoju aj dávku exotiky.
Veľkej obľube sa napríklad teší Desperados, pivo ochutené Aguardiente. Práve jedinečný chuťový profil, tvorený odvážnou kombináciou piva a destilátu z agáve, stelesňuje ducha objavovania a dobrodružstva, ktorý definuje súčasnú dynamickú generáciu. Aj z tohto dôvodu, je tento novodobý párty drink častou súčasťou nočného života alebo hudobných festivalov.
Najnovšie dostal Desperados prívlastok Aguardiente, čo je španielsky výraz zaužívaný pre spirity, známy ako „ohnivá voda“. Okrem klasického Desperados Original nájdete v portfóliu aj príchuť Mojito, ktorá je ochutená rumom a minuloročnú novinku Strawberry Margarita, ktorá zaznamenala veľký úspech. Ďalší dôkaz toho, že nápoj, ktorý vznikol z experimentu sa stal neoddeliteľnou súčasťou trhu.
Snímka: Desperadso, Wavebreakmedia_micro z Freepik