Ako zvýšiť predaj piva? V zahraničí ukázali zaujímavú cestu

predaj piva - Tiny Pub

Navariť dobré pivo je jedna vec, predať ho ďalšia. Ak v niečom slovenské pivovar potrebujú oproti zahraničiu pridať, je to marketing. Poznateľnosť niektorých značiek je malá a odzrkadľuje sa to napríklad aj v horšom predaji. Ale ako zlepšiť meno pivovaru? Jeden z príklad ponúkol pivovar Emerson’s Brewery z Nového Zélandu.

V malo, ale veľkolepo

Pivovar chcel zlepšiť svoju poznateľnosť a tak vytvoril špeciálny koncept pojazdného baru, ktorý nazval Tiny Pub. Išlo o pojazdný kontajner, v ktorom vytvoril dokonalú podobu tradičného baru s výčapom, barovými stoličkami, ale aj šípkami, miniatúrnym klavírom či špeciálnymi novinami.

Malo to jeden háčik. Bar bol uspôsobený len pre dvoch návštevníkov. Tí sa navyše museli dopredu objednať. Jeden slot bol načasovaný na 27 minút. Všetko bolo nastavené tak, aby dokonale zachytilo situáciu po skončení opatrení po koronavírusovej pandémii.

Tiny Pub

S pojazdným barom prešli celou krajinou a zaznamenali úspech. Pivovaru sa podarilo zväčšiť povedomie o značke, čo sa prejavilo zvýšeným záujmom o ich pivo. Pivovar zaznamenal 26-percentný nárast predaja piva v supermarketoch.

Predaj piva inak

Samozrejme úspech by neprišiel, ak by pivovar neponúkol dobré pivo. Štúdia však ukázala, že inovatívnym prístupom dokázal pivovar za málo peňazí urobiť kampaň, ktorá priniesla úspech a zviditeľnila pivovar.

Takýto prístup je vhodný pre pivovary, ktoré majú ambíciu uspieť na celoštátnom trhu. Najmä pre produkčné pivovary, ktoré nemajú veľký podnik či vlastnú prevádzku, môže byť takýto prístup inšpiratívny.

V marketingu totiž slovenské malé pivovary zaostávajú. Je dôležitý hlavne vtedy, ak majú ambíciu rásť a presadzovať sa v pivotékach ši špecializovaných obchodoch po celej krajine. Zviditeľniť sa dá mnohými spôsobmi bez toho, aby si zaplatili drahú kampaň v médiách.

A práve marketing môže byť v ďalších rokoch dôležitý. Práve ten od seba môže odlišovať producentov, ktorý ponúkajú podobne kvalitné pivo, vo výsledku však môže byť jeden o mnoho dĺžok úspešnejší. Platí, že kvalita piva je na prvom mieste, treba však pozerať aj na ďalšie kroky, ktoré rozhodujú o úspechu. A v slovenských podmienkach aj o prežití.

Prečítajte si aj

Predaj remeselného piva? Bratislava, to je iný svet

Snímky: Emerson’s Brewery