Beermalade: Online ochutnávky sa uchytili. Budeme v nich pokračovať

Beermalade - Monika a Imro

Rok 2020 môžeme označiť za jeden z najťažších v novodobej histórii Slovenska. Sektor gastra naplno zasiahli opatrenia, ktoré paralyzovali tisícky podnikov aj podnikateľov. Ťažké chvíle museli riešiť aj pivovarníci. Aj preto bude naša koncoročná pivovarnícka anketa trocha iná. Pivovarníci v nej budú bilancovať, ale aj odhadovať vyhliadky na ďalší rok. Dnes sa za rokom 2020 obzerajú Monika Nógellová a Imrich Nógell z prvého pivného džemovaru Beermalade.

Dá sa nájsť na roku 2020 niečo pozitívne? Donútila vás situácia zaviesť nejaké zmeny, ktoré vám môžu v budúcich rokoch pomôcť?

Do roku 2020 sme vstupovali s pomerne veľkými ambíciami, ako každý rok. Tie narazili na realitu a prakticky zo dňa na deň sme prišli o možnosti prezentovať sa osobne na rôznych akciách, čo je pre Beermalade kľúčové. A rovnako aj ochutnávky u nás, či vo firmách boli značne obmedzené a mnohé aj zrušené. Prešli sme na online ochutnávky, ktoré sa stali dosť obľúbené a vytvorila sa okolo nich veľmi silná komunita ľudí. Samozrejme budeme v nich pokračovať aj budúci rok. Náš Beermalade Expres zabezpečuje rozvozy piva, balíčkov a podobne.

Pivovary budú rátať straty. Ako ste na tom vy? Viete fungovať v obmedzenom režime, alebo máte existenčné problémy?

Zatiaľ fungujeme, nevyplakávame. Môžete totiž hrať len s takými kartami, aké práve držíte v ruke.

Aký krok vlády by ste v tejto situácii privítali? Môžu vám v tomto smere pomôcť aj fanúšikovia?

Akýkoľvek,, zatiaľ nám totiž vláda, štát, nazvime si to ako chceme, veľmi nepomohol, skôr naopak. Fanúšikovia, zákazníci, s ktorých sa stali naši priatelia nás podporujú. Veľmi! Za čo sme im nesmierne vďační. Keď sme začiatkom decembra len tak medzi rečou naznačili, že by sme chceli spraviť vianočné balíčky piva s tajomným zložením, kým sme to stihli oficiálne ohlásiť cez FB a IG, mali sme veľmi slušný počet záujemcov.  Ešte raz veľká vďaka dámy a páni.

S akými ambíciami vchádzate do roka 2021? Budete robiť v portfóliu nejaké zmeny?

Prežiť. Uvidíme, Beermalade bohužiaľ nie je produkt na dennú konzumáciu, tak ak nebudeme môcť ísť doslova s kožou na trh(y), bude to veľmi ťažké. Opýtaj sa o rok.

Prečítajte si aj

U Ábela: Bombou by bolo otvorenie našej druhej prevádzky

Snímka: Archív Beermalade