Beermalade: Pripravujeme novinku, na ktorej pracujeme rok

Pivovarnícky sektor má za sebou ďalší rok. Opäť bol pestrý na udalosti aj zmeny trendov. Pribúdajú nielen pivovary, ale najmä podniky, ktoré čapujú remeselné pivo. Nové pivné štýly začínajú na trh uvádzať aj nadnárodní hráči. Ako sa na rok 2018 pozerajú pivovarníci a ľudia, ktorí sa pohybujú okolo piva? Portál oPive.sk sa opäť rozhodol zorganizovať veľkú anketu. Dnes odpovedajú Imrich a Monika Nógellovci z džemovaru a pivotéky Beermalade.

Ako hodnotíte rok 2018 z pohľadu Beermalade? Čo všetko sa zmenilo oproti minulosti?

Rok hodnotíme ako ťažký, ale úspešný. Zúčastnili sme sa viacerých predajných akcií, ktoré sú orientované na inú cieľovú skupinu, nielen pivárov. Absolvovali sme slušný počet firemných ochutnávok a pomaly sa etablujeme aj na svadobnom trhu. Podarilo sa nám dostať Beermalade do niekoľkých jedálnych lístkov. Opäť sa nám potvrdilo, že Beermalade je veľmi špeciálny a obľúbený produkt.

Čo by ste označili za pivovarnícku udalosť roka?

Bratislavský hrncovar. Konečne máme domovaričskú súťaž aj v Bratislave.

Čo podľa vás najviac trápi pivovarnícky sektor a aké zmeny na trhu by ste privítali?

Po prečítaní našich odpovedí v tejto ankete za roky 2016 a 2017 konštatujeme, že problémy pretrvávajú. Globálne nakupovanie malých pivovarov, zriaďovanie pseudo-pivovarov, ktoré sú priamo zacielené na likvidáciu tohto segmentu trhu a tiež žabomyšie vojny medzi jednotlivými pivovarmi. Ak si neuvedomíme, že len spoluprácou a napr. spoločným propagovaním kvalitných pív môžeme uspieť, tak hrozí koniec kvalitných pivovarov na Slovensku.

Aké sú vaše plány na rok 2019? Čo bude pre vás najväčšou výzvou? 

Variť, variť a variť. Najväčšia výzva do ďalekej budúcnosti je varenie Beermalade aj z vlastného piva. A snáď sa nám tento rok  podarí uviesť na trh novinku, na ktorej s menšími prestávkami pracujeme asi ako rok.

Snímka: Beermalade