Bradáč upravil koncept. Pivo dodáva aj do podnikov Heinekenu

Bradáč, Heineken, výčap, pivo, čapovanie, koncept

Slobodný pivovar Bradáč, čo je koncept lietajúceho pivovaru skupiny Heineken, upravil koncept predaja piva. Kým spočiatku sa zameriaval takmer výhradne na podniky ponúkajúce remeselné pivo, po novom už dodáva pivo aj prevádzkam, ktoré ponúkali len pivá z portfólia skupiny Heineken.

Dopyt rozhodol

Práve krok predávať pivo len v špecializovaných podnikoch bol kritizovaný komunitou malých pivovarníkov. Tí poukazovali na to, že pivovar takto ukrajuje percentá z trhu, ktorý vytvorili malí hráči. To sa po novom zmenilo.

„Je pravdou, že na začiatku sme sa zameriavali primárne na craftové podniky, v ktorých sme si zbierali spätné väzby na pivo a jeho chuť. Postupne však začal rásť spontánny dopyt aj zo strany podnikov Heineken Slovensko, čo nás priviedlo k miernej úprave konceptu distribúcie,“ hovorí Lukáš Sopúch, zástupca Slobodného pivovaru Bradáč.

Podľa jeho slov sú dnes pivá pod značkou Bradáč distribuované v približne 150 podnikoch po celom Slovensku. Väčší záujem o pivá spôsobil, že pivovar upravil spolupracujúce pivovary. „Tak ako na začiatku, spodne kvasené pivá Bradáč Rainbow Warrior a Bradáč Ocean Warrior varíme vo Veľkom Březne. Vrchne kvasené pivá, Bradáč Swallow no.1 a Bradáč Icebreaker, varíme v ZIP brewhouse v Miškolci resp. v prípade väčších várok vo First Brewing v Budapešti,“ približuje Lukáš Sopúch.

Ďalší rast

Aj pri rozbehu značky sa hovorilo o tom, že Bradáč by mohol byť v budúcnosti varený aj na Slovensku. „Takáto alternatíva aktuálne nie je na stole,“ naznačil zástupca značky. V súvislosti s Bradáčom sa otvára aj otázka fľaškovania jeho pív.

„Fľaška je určite skvelým nositeľom značky piva. Spotrebiteľ sa vie prostredníctvom fľaše k značke viac priblížiť. V budúcnosti Bradáč fľašu mať chce, či sa tomu tak stane, záleží od viacerých faktorov,“ naznačuje Lukáš Sopúch.

Bradáč vstupuje do letnej sezóny s cieľom rozširovať odberné miesta. „Najdôležitejšie je, aby pivo ľuďom chutilo. Čiže primárny cieľ je dodržať vysoko nastavenú kvalitu piva. Nemenej dôležitým cieľom je získavať stále viac a viac priaznivcov Bradáča,“ uzatvára Lukáš Sopúch.

Prečítajte si aj

Bradáč: Chceme férovo súperiť na pivnom trhu

Snímka: FB Beerport