Bratislavská pivná legenda sa po dvoch rokoch vracia na trh

týždeň - Le Šenk

Letné dni začali. Tento rok budú však trocha iné. Sme zvedaví, aké leto náš čaká. Isté je, že na trhu sa dejú zmeny. Niektoré sú viditeľné viac, iné menej. Aj tento týždeň sa toho udialo viac. Niektorým pivovarom zmizli stránky na facebooku, iné chystajú prekvapenia do letných dní. My sme pre vás vybrali päť udalostí, ktoré sa nám zdali zaujímavé.

Proud hľadá ľudí

Kým projekt nového pivovaru Bradáč, ktorý pripravuje Heineken Slovensko v Bratislave, je momentálne zmrazený, obdobný projekt veľkej pivovarskej skupiny žije ďalej. Hovoríme o pivovare Proud, ktorý v Plzni pripravuje Plzeňský Prazdroj.

Pivovar Proud

Pivovar nedávno na sociálnej sieti zverejnil video, v ktorom hľadá nového podsládka. „Hľadáme parťáka alebo parťáčku do tímu vznikajúceho pivovaru Proud. Zaujíma ťa výroba piva, si zodpovedný/á, komunikatívny a vieš si poradiť v každej situácii? Máš chuť sa podieľať na budovaní nového craft pivovaru v areáli Plzeňského Prazdroja a stať sa pravou rukou našej sládkovej Lenky?,“ znel text statusu na sociálnej sieti.

A nielen to, pivovar hľadá aj obchodníkov. Aj z toho vyplýva, že projekt bude mať v rámci skupiny slušnú mieru autonómie. Bude zaujímavé sledovať, ako sa pivovar uchytí nielen na českom, ale aj slovenskom trhu.

Bratislavská legenda sa vracia

Koncom roka 2018 sme písali o tom, že svoje brány zatvoril Le Šenk. Podnik bol do veľkej miery legendárny. Najmä z pohľadu priaznivcov remeselného piva. Práve podnik na Židovskej ulici sa ako jeden z prvých nebál ponuku nastaviť na pivá z menších pivovarov.

Týždeň

Koncept sa podľa všetkého vracia na trh. Stránka na facebooku totiž ožila a avizuje, že legenda sa vracia. Úvodné informácie naznačujú, že podnik by mal čapovať osem druhov pív z minipivovarov. V ponuke by malo byť aj jedlo. Kto je za projektom, nie je zatiaľ známe.

Uvidíme, v akej verzii a kondícii sa podnik vráti. Situácia od jeho zatvorenia sa zmenila a konkurencia je v centre hlavného mesta veľká.

Budvar mení etikety. Aj kvôli minipivovarom

Kde sú tie časy, keď si veľkí hráči nevšímali minipivovary. Dnes sa veľké pivovary otvorene hlásia k tomu, že menia svoje portfólio v dôsledku pôsobenia malých hráčov. Jedným z príkladov je aj Budějovický Budvar. Ten menil etikety. Či k dobrému, alebo horšiemu, do posúďte vy:

Pôvodné etikety

Budvar

Nové etikety

Budvar

Ale viete prečo menil etikety? Prečítajte si vysvetlenie: „Predovšetkým vďaka vzrastajúcej obľube malých remeselných pivovarov sa výrazne mení celý pivný svet a aj my na to reagujeme v našej dlhodobej stratégii pivovaru,“ povedal podľa Deník.cz riaditeľ pivovaru Petr Dvořák s tým, že doterajšie etikety na fľašiach boli od roku 2014 a už nereflektoval zmenu vízie Budvaru, ktorý sa teraz prezentuje ako národný pivovar.

Už aj Starobrno je Craft

Keď sme už pri Česku, trocha nás pobavilo nové portfólio pív z pivovaru Starobrno, ktorý patrí pod český Heineken. Prečo? Hlavne si všimnite veľký nápis Craft na plechovkách. Prečo to robia a a do akej miery je Starobrno „craft“ asi nemusíme rozoberať. Či máme?

Fotka týždňa

Snímku, ktorú zverejnil v minulý pondelok na sociálnej sieti pub Kollárko by sme mohli označiť za foto týždňa. Veď posúďte:

Prečo fotka týždňa? Nie, fotka nie je vtipná, nezvyčajná či umelecká. Dôležité je jej posolstvo. Pri fotke bolo napísané: „Takto ste nás cez víkend vypili. Ďakujeme“. Dôležité je z toho pohľadu, že život sa do podnikov vracia a ľudia majú chuť na pivo.

Ešte to nevieme porovnávať so situáciu spred roka, ale aj takéto momenty dávajú nádej, že to na trhu nemusí byť až tak zlé.

Prečítajte si aj

Koľko z nich ste ochutnali? Toto je 100 najlepších pivovarov na svete

Snímky: Sociálne siete pivovarov, podnikov