Netypickú kampaň na túto jeseň pripravila Pražská informačná služba. Do hlavného mesta Česka lákajú turistov zo všetkých kútov krajiny s jednoduchým cieľom – aby skúsili pivo. „Príďte do Prahy ochutnať pivá, ktoré sa varia priamo tu, pivá mnohých regionálnych českých i moravských pivovarov či širokú ponuku zahraničných pív,“ píše agentúra na svojich stránkach. Cieľom má byť popularizácia Prahy ako centra pivnej gastronómie. Heslo si vybrali provokatívne, najmä z pohľadu Moravanov – „Nenechajte Prahu Pražákom!“.
Kampaň, ktorá začala 27. októbra a potrvá až do konca novembra, má lákať hlavne na zvýhodnené ceny. Turista dostane najprv zvýhodnenú cenu ubytovania. „Všetci, ktorí si objednajú svoj pobyt, po príchode do hotela dostanú materiály kampane – tlačeného Pivného sprievodcu Prahou a Pivnú kupónovú knižku,“ vysvetľuje agentúra. V kupónovej knižke nájdete akčné ponuky do 36 zariadení. Medzi nimi dominujú krčmy či reštaurácie, ale nájdete tam aj akcie na vstup do pivných kúpeľov či tamojšieho pivného múzea.
Slováci však majú smolu. Akcia platí len pre obyvateľov Česka. Kampaň chce totiž podporiť domáci cestovný ruch v období, keď ubytovacie zariadenia zažívajú medzisezónu. Vianočná Praha ako hlavné lákadlo totiž dokáže prilákať nielen zahraničných, ale aj domácich turistov. Obdobné ponuky by ste v slovenských podmienkach hľadali len ťažko. Tunajšie informačné kancelárie i oblastné organizácie cestovného ruchu nevybočujú z tradícií. Navyše, Slováci určite nie sú takým pivným národom ako Česi. Len v samotnej Prahe ponúkajú vyše 350 rôznych druhov čapovaného piva.