Festival Pohoda sa rozišiel so Zlatým Bažantom. Kto ho nahradí?

Bažant Pohoda

Zlatý Bažant už nebude sponzorovať najväčší hudobný festival na Slovensku. Po štrnástich rokoch sa Pohoda a Heineken Slovensko rozhodli nepokračovať v spolupráci. „Sme veľmi hrdí na uplynulých úspešných 14 rokov kvalitnej spolupráce na festivale Pohoda. Nastal však čas posunúť sa ďalej a sme veľmi radi, že ho môžeme odovzdať v tej najlepšej kondícii,“ hovorí na stránke festivalu group brand manager pre prémiové značky spoločnosti Heineken Slovensko Ronald Lupták.

Bažant mal na podujatí monopolné postavenie a iné pivo ste na ňom nenašli. Na oplátku, pivovar sponzoroval vystúpenia hudobníkov. „Aj vďaka Zlatému Bažantu mohli naši návštevníci na festivale vidieť mnohé veľké mená svetovej hudobnej scény, zároveň k nám Heineken Slovensko prinášal aj viaceré pivné (Bažant Pub, Pohostinstvo) či kultúrne atrakcie (Bažant Kinematograf),“ konštatoval riaditeľ festivalu Michal Kaščák.

Meno partnera festivalu v segmente alkoholických nápojov chce festival prezradiť v najbližších hodinách. My sme sa rozhodli zaprognózovať  a prinášame scenáre, ktoré by mohli už od tohto ročníka na podujatí nastať.

1. Heineken nahradia Pivovary Topvar
Pravdepodobnosť: 55 %
Sponzorovať podujatie, ktoré počas pár dní navštívi 30-tisíc návštevníkov neutiahne hocikto. Jediným relevantným hráčom na slovenskom trhu, ktorý by to bez problémov dokázal sú Pivovary Topvar zo skupiny SABMiller. Tá zastrešuje značky ako Šariš, Topvar, Smädný Mních, ale aj české pivá Pilsner Urquell, Gambrinus, Veľkopopovický Kozel či Birell. Je pravdepodobné, že jedno z nich by mohlo byť hlavným pivom na Pohode.

2. Pohodu si podchytí české pivo
Pravdepodobnosť: 20 %
Okrem už spomínaných českých značiek, ktoré sú v portfóliu skupiny SABMiller si podujatie pod svoje krídla môžu zobrať predovšetkým české značky ako Staropramen, Bernard či napríklad Svijany. Z tejto trojice je najsilnejší Staropramen. Ten má pomerne silnú pozíciu aj na Slovensku a podujatie by preň mohlo byť dobrou reklamou najmä v mladšej cieľovej kategórii.

3. Partnerom nebude pivná značka
Pravdepodobnosť: 15 %
Organizátor vo svojej správe uvádza, že v stredu oznámi meno partnera „v segmente alkoholických nápojov“. Automaticky to tak nemusí byť pivovar. Medzi partnermi festivalu Grape figuruje napríklad Jameson. Ale vedeli by ste si predstaviť tento festival bez piva? Asi ťažko.

4. Festival otvorí dvere viacerým značkám
Pravdepodobnosť:
10 %
Na podujatí by ste si jednoducho mohli  vybrať z viacerých značiek. Tento scenár je však málo pravdepodobný. Zlatý Bažant bol generálnym partnerom a organizátorom z toho plynuli nezanedbateľné príjmy. Stále sa nájdu pivovary, ktoré si dokážu zaplatiť exkluzivitu.

A možno bude všetko inak. Nechajme sa prekvapiť.

Snímka: FB Zlatý Bažant