Český pivovar si vybral na expanziu slovenské pivo

Bažantovna

Dlhé desaťročia platilo a stále platí, že Česko je väčšou a silnejšou pivovarníckou krajinou ako Slovensko. Aj preto české pivovary expandujú na náš trh a sú tu pomerne silné.  Aj preto je zaujímavé sledovať aktuálny krok pivovarníckej skupiny Heineken Česká republika, ktorá sa rozhodla expandovať na domácom trhu s konceptom podniku Bažantovna.

„Nová éra“

Ak by sme sa pozreli na to, ktorá slovenská značka piva je za našimi hranicami najznámejšia, asi by sme prišli na meno Zlatý Bažant. Pivo s touto značkou sa vyvážalo za hranice už počas socializmu. Aj v posledných rokoch sme mohli sledovať, že česká skupina investuje aj do marketingu slovenskej značky.

Aktuálne Heineken Česká republika vydal tlačovú správu, ktorá ohlasuje „novú éru“ pivnej značky Zlatý Bažant. Tú má prezentovať nový koncept podniku s názvom Bažantovna. „Vznikla prvá prevádzka s unikátnym dizajnovým konceptom. Ten je unikátny nielen preto, že sa tu čapuje prémiový ležiak Zlatý Bažant z tanku, ale aj pre svoju hravosť a mladistvosť,“ oznamuje pivovarnícka skupina.

Prvá Bažantovna vznikla v pražskom Chodove, ďalšie majú pribudnúť v Brne, Chomutove a Jihlave. Český Heineken pritom hovorí, že sa snažil nájsť koncept, ktorý môže uspieť aj v týchto zlých časoch.

Ďalšie na ceste

„Prevádzkovatelia podnikov nie sú pripravení na fancy koncept a majú pripravenú len určitú čiastku do vybudovania konceptu, ktorý musí byť variabilný a musí to byť zmysluplná investícia s rozumnou návratnosťou. Preto sme prišli s vlastným riešením,“ konštatoval pre iDnes.cz obchodný riaditeľ on-trade Heineken Česká republika Pavel Slavík.

Princíp spolupráce pivovarníckej skupiny a majiteľa podniku je jasne nastavený. Skupina financuje začiatočnú investíciu, prevádzka je na pleciach majiteľa podniku. Tých si Heineken vyberá podľa ich histórie.

„V Jihlave, kde sa koncept tiež pripravuje, nás oslovil prevádzkovateľ existujúcej krčmy sám. Chce skúsiť niečo nové a nechce byť už viazaný podmienkami iného pivovaru,“ uviedol Slávik. Český Heineken chce v najbližších dvoch rokoch otvoriť celkovo deväť podnikov s názvom Bažantovna po celom Česku. O ich dizajn sa postará dizajnérka Romana Domanická.

Prečítajte si aj

Na predaj či prenájom sú na Slovensku stovky podnikov

Snímka: Heineken Česká republika