Je čas bilancovať. Už o roku 2020 sme písali, že bol mimoriadne ťažký a pre gastroscénu asi najhorší v novodobej histórii. A to sme ešte nevedeli, že rok 2021 bude ešte ťažší. Na prelome rokov každoročne usporadúvame veľkú anketu medzi pivovarníkmi. Tejto tradícii sme ostali verní aj tentokrát. Dnes sa za rokom 2021 obzerá a plány na ďalšie obdobie prezrádza Rene Kruijt, generálny riaditeľ HEINEKEN Slovensko.
Asi sa zhodneme na tom, že pre pivovary bol rok 2021 jedným z najťažších za posledné desaťročia. Ako ste ho vnímali?
Žiaľ, rok 2021 sa ukázal byť ešte náročnejším v porovnaní s tým predošlým. Výkonnosť našej spoločnosti sa vyvíjala s ohľadom na meniacu sa pandemickú situáciu a s ňou súvisiacimi obmedzeniami. Pre každú pivovarnícku spoločnosť na svete je segment HORECA kľúčovou súčasťou biznisu a platí to rovnako aj v strednej Európe a u nás na Slovensku. Segment HORECA bol neúmerne postihnutý pandemickými opatreniami a je takmer zázrak, že množstvo podnikov situáciu naďalej zvláda. Všetci si želáme, aby rok 2022 priniesol postupný návrat do obdobia spred pandémie.
Vedeli by ste na roku 2021 nájsť nejaké pozitíva, ktoré váš pivovar posunuli vpred?
V prvom rade by som chcel vyzdvihnúť moje kolegyne a kolegov, ktorí odvádzajú fantastickú prácu. Zaslúžia si uznanie za ich húževnatosť, obetavosť a energiu, ktorú denne vkladajú do pracovných úloh. Bezpečnosť a ochrana zdravia našich zamestnancov je prioritou č. 1 a sme veľmi hrdí, že napriek všetkým problémom, ktoré so sebou priniesla pandémia, sme ani na jeden deň neprerušili prevádzku hurbanovského pivovaru.
HEINEKEN Slovensko je známy svojimi inováciami, ktoré pripravujeme v úzkom kontakte s našimi zákazníkmi a spotrebiteľmi. Tento rok sme uviedli na trh hneď niekoľko noviniek: Heineken 0.0, Desperados Mojito a Sangre, nové príchute radlerov či vianočné multiupacky Zlatý Bažant ´73 alebo Krušovice.
Podporili sme pekné projekty ako napríklad Olympionikov v Tokiu so značkou Zlatý Bažant 0.0 či očakávanú bondovku so značkou Heineken. Naďalej sme pokračovali v aktivitách v rámci celofiremnej stratégie Načapuj si lepší svet, prostredníctvom ktorej podporujeme oblasť trvalej udržateľnosti. V roku 2021 sme významne prispeli v oblastiach znižovania množstva plastov vo výrobe, znižovania spotreby vody, energie, ako aj znižovania uhlíkovej stopy. Pokračujeme v podpore zodpovednej konzumácie alkoholu, ktorá je novým trendom. Interne sme urobili veľký pokrok v digitalizácii jednotlivých častí nášho podnikania.
Na ktoré pivo z vašej produkcie ste najviac hrdí? Viete prezradiť, či nastanú vo vašej produkcii zmeny v roku 2022?
Jednoznačne Zlatý Bažant ´73 starostlivo varený podľa autentickej receptúry z roku 1973, na ktorý sme veľmi hrdí.
S akými ambíciami vstupujete do roku 2022?
Chceme naďalej rásť, byť úspešní a prinášať našim zákazníkom a spotrebiteľom ten najlepší zážitok z piva.
Prečítajte si aj
Pivovar Galgan: Už sa nám rysuje kľúčové portfólio našich pív
Snímka: Heineken Slovensko