Heineken: Konzument je ochotný priplatiť si za kvalitu

Pivovarnícky sektor má za sebou ďalší rok. Opäť bol pestrý na udalosti aj zmeny trendov. Pribúdajú nielen pivovary, ale najmä podniky, ktoré čapujú remeselné pivo. Nové pivné štýly začínajú na trh uvádzať aj nadnárodní hráči. Ako sa na rok 2018 pozerajú pivovarníci a ľudia, ktorí sa pohybujú okolo piva? Portál oPive.sk sa opäť rozhodol zorganizovať veľkú anketu. Dnes odpovedá Ronald Lupták, marketingový riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko.

Ako hodnotíte rok 2018 z pohľadu pivovarníka? Čo všetko sa zmenilo oproti minulosti?

Ako najzásadnejší a vysoko pozitívny fakt pre celý sektor považujem pokračujúci trend rastu prémiového segmentu. Vidíme, že konzumenti sú stále ochotnejší priplatiť si za kvalitu. A to je dobrá správa pre všetkých hráčov na trhu. Zlatý Bažant ´73, ktorý sme tento rok uviedli aj v plechovke a jeho raketový rast, je z môjho pohľadu výborný príklad.

Ďalším, nemenej zaujímavým fenoménom je zdravý životný štýl, ktorý u spotrebiteľov neustále naberá na význame. Aj vďaka tomu rastie aj trh nealko produktov – v našom prípade Zlatý Bažant Radler 0,0% a Zlatý Bažant 0,0%. Treťou, nemenej zaujímavou zmenou je regionalita. Konzumenti vedia oceniť značku pochádzajúcu z domáceho regiónu. Štvrtým fenoménom je pokračujúci trend obľúbenosti českých pív.

Čo by ste označili za pivovarnícku udalosť roka?

Tých udalostí bolo podľa mňa viac. V našom prípade to bolo uvedenie Zlatého Bažanta 0,0%. Na tejto propozícii sme intenzívne pracovali skoro dva roky. Nebola to jednoduchá cesta, no nakoniec sme dokázali prísť na trh s produktom, ktorý je zaujímavý aj pre konzumentov, ktorí doteraz odmietali čo i len drobnú kvapku alkoholu v nealko pivách.

Oproti pôvodnému produktu Zlatý Bažant Nealko, ktorého výrobu sme začiatkom roka ukončili, sme u Zlatého Bažanta 0,0% navyše mierne vylepšili chuť. Vďaka týmto dvom počinom predaj v dlhodobo stabilnom segmente nealkoholických pív rastie a náš podiel na trhu rastie spolu s ním.

Čo podľa vás najviac trápi pivovarnícky sektor a aké zmeny na trhu by ste privítali? Aké sú vaše plány na rok 2019? Čo bude pre vás najväčšou výzvou?

Na jednej strane je to neustále zvyšovanie vstupov, teda surovín, energií či miezd, na druhej strane je to neustály presun z on tradu do off tradu. Vyrovnanie sa s touto situáciou bude zároveň najväčšou výzvou, ktorá nás čaká na budúci rok.

Snímka: Heineken Slovensko