Heineken bilancoval. Výrazne poskočil predaj Krušovíc aj nealko segmentu

Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko bilancoval. Pivovarnícka skupina sa obzrela za práve končiacim rokom a ukázala, ako sa v jej portfóliu darilo jednotlivým značkám.

Ležiaky rastú

Už dlhé roky platí, že najpredávanejším slovenským pivom je desiatka. Platí to aj v prípade portfólia spoločnosti Heineken Slovensko. Pivovarnícka skupina uviedla, že práve tento segment bol vlani najsilnejší.

Rastie však aj segment prémiovejších ležiakov. Ich podiel medziročne narástol o takmer 11 percent. Najsilnejším v tomto smere je 12-stupňový Zlatý Bažant. Skupina pred dvoma rokmi vsadila na novú receptúru a ako sa ukázalo, trh ju prijal priaznivejšie ako pôvodnú verziu.

Trendy ukazujú, že spotrebitelia čoraz častejšie volia nealkoholické pivá, resp. ochutené radlery. Tento trend potvrdzuje aj Heineken. Nealko kategória značky Zlatý Bažant tento rok rástla o takmer 18 percent. Pivovar v tomto smere nasadil do reklamnej kampane Petra Sagana.

Heineken tento rok uviedol na slovenský trh pivo Krušovice Bohém. Najmä vďaka nemu vzrástol predaj prémiového portfólia značky Krušovice na Slovensku o 70 percent.

Nové výzvy

Pivovar pritom zdôrazňuje, že základom jeho ponuky sú slovenské pivá a tie chce rozvíjať v ďalších rokoch. „Podpora slovenských produktov je dôležitá nielen pre posilnenie domáceho trhu, ale aj pre zachovanie nášho jedinečného pivného dedičstva,“ uviedla manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti Heineken Slovensko Helena Windisch.

Skupina tiež poukazuje na to, že trh sa zmenil. Kým v minulosti bola rozhodujúcim faktorom pri výbere podniku nízka cena, dnes hostia podľa pivovaru očakávajú viac.

Heineken hovorí, že budúci rok bude plný nových výziev. Podľa neho legislatívne zmeny, ktoré prinesie konsolidačný balíček, budú mať zásadný vplyv na dianie na trhu, nevynímajúc pivný sektor.

Najvýznamnejší dopad z nich bude mať úprava sadzieb DPH, ale sektor ovplyvní aj daň z cukru a zvýšenie firemných daní, ktoré zvýšia náklady výrobcom. „Transakčná daň bude znevýhodňovať domácu produkciu, celý  dodávateľský reťazec od dodania jačmeňa, cez výrobu sladu a piva,“ uviedol pivovar. Výzvou sú aj meniace sa zvyky a preferencie spotrebiteľov, najmä tých mladších.

Prečítajte si aj

Ako zaujať? Veľké pivovary vsádzajú na malé značky pív

Snímka: Heineken Slovensko