Heineken: Regionálne značky sa vracajú, preto sme oživili Gemer

Gemer, Heineken, pivo,

Mala to byť značka, ktorá patrí do minulosti a rok 2014 mal byť posledným, kedy sa Gemer objavil na výčapoch. Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko však zmenil svoje rozhodnutie a mnohých prekvapil. Pred pár týždňami totiž vrátil regionálnu značku na trh.

Zmena doby

Prečo sa rozhodol pre takýto krok? „Návrat k pôvodným regionálnym značkám je dnes badateľný v rôznych odvetviach. Vývoj pivného trhu tento trend iba potvrdzuje, preto sme sa so značkou Gemer rozhodli vrátiť do jej domáceho regiónu,“ hovorí pre portál oPive.sk Judita Smatanová, manažérka korporátnych vzťahov a hovorkyňa, Heineken Slovensko.

Podľa jej slov sa receptúrou vrátili tam, kde skončili. „Dnešný Gemer je vyrábaný z rovnakej mladiny ako v roku 2014. Uvedomujúc si zmeny chuťového profilu dnešného spotrebiteľa sme pred samotným uvedením značky na slovenský trh testovali dve stupňovitosti piva 10,5° a 11,5°,“ vysvetľuje hovorkyňa.

Podľa jej slov bol v teste nakoniec vybratý Gemer 10,5°, ktorý je dnes dostupný na trhu. Aktuálne ho môžete ochutnať hlavne na juhu Slovenska na miestach, ktoré boli s jeho minulosťou spojené. „Distribúciu nijako nelimitujeme, už však samotná značka Gemer predurčuje toto pivo pre rovnomenný región, kde si od apríla už našla svoje prevádzky a konzumentov,“ vysvetľuje Judita Smatanová.

Bez fľašiek

Mnoho konzumentov sa zaujímalo o to, či sa Gemer objaví aj v maloobchode. Heineken však s takouto možnosťou nepočíta. „Pivo Gemer je dostupné na prevádzkach, v reštauráciách a puboch, iné balenia neplánujeme,“ uzatvára Judita Smatanová.

Len pre doplnenie, pivovar Gemer v Rimavskej Sobote začali stavať v roku 1962, prvé pivo putovalo medzi zákazníkov pred Vianocami v roku 1966. Výroba skončila v roku 2006. „Myslíte si, že by sme investovali také veľké peniaze do všetkých troch pivovarov, aby sme ich len tak zo dňa na deň zatvorili? Naše očakávania v predaji piva sa nesplnili. Od roku 2002 každoročne klesá predaj piva. Museli sme reagovať. Vlády na Slovensku nevyvinuli nijakú snahu, aby prišlo k pozitívnej zmene,“ vysvetľoval v roku 2006 pre denník Pravda šéf Heineken Slovensko Dimitar Alexiev.

Snímka: Heineken Slovensko, koláž oPive.sk