Kaufland rozšíril ponuku o ďalšie remeselné pivá

Možností, kde si kúpite remeselné pivo, neustále pribúda. Už niekoľko mesiacov vo svojej ponuke drží produkty malých remeselných pivovarov reťazec Kaufland. Ten na to ide iným spôsobom ako napríklad Tesco, ktoré sa dohodlo na spolupráci s pivovarom Karpat.

Lokálne

Nemecký reťazec sa zameriava na regionálne produkty. „V roku 2017 sme odštartovali projekt na podporu regionálnym dodávateľom. Dávame tak príležitosť producentom regionálneho významu, ktorí dokážu obohatiť našu ponuku produktov typickými výrobkami vo svojom domovskom regióne,“ uviedla pre portál oPive.sk hovorkyňa Kauflandu Lucia Langová.

Inak povedané, reťazec chce ponúkať v jednotlivých regiónoch miestne pivo. Žilinu a jej okolie tak zásobuje napríklad terchovský pivovar Vŕšky, Trnavu a pobočky okolo zase trnavský pivovar Sessler. Takýmto spôsobom začala spolupráca reťazca aj s Prešovským pivovarom, ktorý má pod palcom prevádzky v Prešove.

„Regionálni dodávatelia dodávajú svoje produkty priamo na predajne v ich regióne, neskôr podľa možností dodávateľa a úspešnosti jeho produktov sú rozšírené na ďalšie predajne,“ predstavuje koncept  hovorkyňa.

Aj celoslovensky

Prednedávnom sa pritom pivo z pivovaru Vŕšky objavilo aj v celoslovenskom predaji. „Sortiment na všetky predajne Kaufland vyberáme podľa úspešnosti produktov na slovenskom trhu,“ konštatuje Lucia Langová.

A podľa čoho si reťazec vyberá spolupracujúci pivovar? „Pre nás sú najdôležitejšie faktory: kvalita výrobku, spoľahlivosť dodávateľa, cena akceptovaná zákazníkmi a samozrejme záujem zákazníkov o daný produkt,“ hovorí Langová.

Kým pred dvoma rokmi nechceli remeselné pivovary o spolupráci s reťazcami ešte počuť, dnes je situácia iná. „Všade na západe je to normálne, dokonca aj v Maďarsku a Poľsku, len v Česku a na Slovensku. Aj u nás by však pivovary mali myslieť na túto formu predaja a umiestniť na etiketu EAN kód. S tým samozrejme ide aj udržanie kvality ponúkaného piva,“ uviedol na Pivnom fóre Peter Holčík z Remesleného pivovaru Hellstork.

Chýbajú kapacity

Pre jeho pivovar je však takáto spolupráca nepredstaviteľná, keďže objemovo by to nedokázali pokryť. Práve kapacitné problémy brzdia väčšiemu rozmachu predaja malých pivovarov v reťazcoch. Napríklad spomínaný Sessler patrí medzi väčšie remeselné pivovary, pokrývať celoslovenský  trh by dlhodobo nedokázal.

„My sme skúsili predaj celoslovensky, keď mal Kaufland týždeň lokálnych potravín. Jeden týždeň sa to dalo zvládnuť, ale dlhodobo nie. Najmä ak chcete udržať kvalitu piva,“ uviedla na Pivnom fóre Dagmar Klasová z pivovaru Sessler.

V súčasnej dobe však nájdeme viacero príkladov, ako dokážu menšie pivovary spolupracovať so sieťami. Stupavar napríklad dodáva pivo prevádzkam Malina, Kaltenecker sieti Terno či obchodoch Starý otec. V nich nájdete aj pivá z trenčianskeho Laniusu. Vo vybraných predajniach Billa je zase k dispozícii Karpat či Ikkona.

Pozrite si diskusiu na Pivnom fóre

https://www.facebook.com/pivo.sessler/videos/404326560368648/