Kofola odhaľuje plány s pivom. Rozbehnú sa na Slovensko?

Kofola

Jednou z najvýznamnejších pivných udalosti končiaceho roka 2023 bol nepochybne vstup nápojového gigantu Kofola do pivovarníckeho biznisu. Skupina sa stala väčšinovým majiteľom troch českých pivovarov: Holba, Zubr a Litovel. S akými ambíciami vstupuje Kofola do tohto biznisu naznačili v uplynulých dňoch jej hlavní predstavitelia.

Konkurencia sa zostrí

O pivnom biznise sa pre iDnes.cz rozhovoril René Musila z Kofoly, ktorý bude mať na starosti práve pivnú divíziu skupiny. V rozhovore okrem iného prezradil, že rozhodnutie na nákup troch pivovarov padlo viac-menej náhodne.

„O možnom predaji spoločnosti Pivovary CZ Group sme sa dočítali v novinách. Zhruba pred rokom sme sa rozhodli, že to skúsime, že vstúpime do tendra na nových majiteľov,“ priblížil začiatok snáh Kofoly otvoriť nový segment.

Musila naznačil, že pivám z týchto pivovarov veria. „Ide o pivá, za ktorými nie je len kus histórie, ale aj chuť, ktorú oceňujú znalci a vďaka ktorej sa umiestňujú v rebríčkoch degustačných súťaží. Navyše ide o značky z nášho „domáceho“ regiónu a bola by veľká škoda, keby ich kúpil nejaký zahraničný investor,“ uviedol.

Samostatný biznis

Aj v našom predchádzajúcom článku sme uvažovali nad tým, že pivovar bude môcť využiť synergický efekt. Predstaviteľ skupiny to pripustil. „Pivovary chceme riadiť ako samostatný biznis. Avšak určite je možné hľadať nejaké synergie v logistike, prípadne čerpať z nášho doterajšieho distribučného know-how,“ hovorí Musila.

Ten naznačuje, že sa s pivami chcú sústrediť predovšetkým na domáci región. V pláne je však export. „Zároveň by sme sa radi pokúsili rozšíriť ich ohlas ešte viac v zahraničí,“ uviedol Musil.

Pri tejto vete by sme sa mohli pristaviť. Keď české pivovary hovoria o zahraničí či expanzii za hranicami, v drvivej väčšine tým myslia Slovensko. Práve slovenský trh je pre českých producentov kľúčový. Navyše, Kofola je u nás silná v nealko segmente už teraz, rozširovanie pivnej odberateľskej bázy u nás by dávalo zmysel.

Kofola si je vedomá toho, že sa pustí do konkurenčného boja s pivnými gigantmi. „To bola jedna z našich motivácií na kúpu. Aby sme si odskúšali, či sme schopní im konkurovať tak, ako to robíme v nealku,“ uviedol odhodlane pre magazín Index spolumajiteľ Kofoly Jannis Samaras.

Prečítajte si aj

Gigant kúpil v Česku 150-ročný pivovar. Po troch rokoch ho zatvorí