Keď pred pár rokmi zaviedol reťazec Lidl špeciálnu pivnú akciu, zožal úspech. Niekoľkokrát v roku ponúkal priaznivcom piva tzv. pivné kufríky. V rámci nich mohli slovenskí zákazníci ochutnávať pivá z českých pivovarov, ktoré u nás bežne nekúpili.
V ponuke ste tak mohli nájsť pivá značiek Černá Hora, Klášter, Uherský Brod či Pernštejn. Z hľadiska pivnej rôznorodosti priemer, z hľadiska pomeru ceny/kvalita dobrá voľba. Aj preto sa mnoho zákazníkov vrhlo do predajní a v priebehu niekoľkých dní bolo české pivo v reťazci vypredané.
Asi rok dozadu pravidelné akcie skončili. Portál oPive.sk sa pokúšal kontaktovať reťazec, odpoveď však nedostal. Podľa neoficiálnych informácií sa reťazec nedohodol s pivovarmi. Výsledok bol taký, že na jar ponúkal v rámci pivnej akcie zväčša pivá zo slovenskej produkcie, ktoré dopĺňali české značky Bizon či Postřižinské a dánske plechovky Faxe.
Práve v týchto dňoch prináša reťazec opäť pivnú akciu. Do letáku okrem dvoch spomínaných českých značiek vrátil aj kufríky, s ktorými začínal. Zákazníci si budú môcť kúpiť dve verzie pivných kufríkov z vratislavického pivovaru Konrad, ktorý u nás predáva pivo pod značkou Reichenberger. Oproti jarnej ponuke pritom kufrík Postřižinské zdražil o necelých desať percent.
Keď to porovnáme s pivnou ponukou, na ktorú lákal pred dvoma rokmi, je to bieda. Ešte väčšie rozdiely nájdete, keď porovnáte pivnú ponuku Lidlu u nás a v západnej Európe. Napríklad vo Veľkej Británii si v Lidli môžete vyberať zo širokej ponuky remeselných pivovarov.
Mohol by britský systém fungovať aj na Slovensku? Pravdepodobne nie. Určite nie s domácou ponukou. Podľa dostupných informácií sú obchodníci z Lidlu najtvrdší vyjednávači. Tí by od našich malých remeselných pivovarov pravdepodobne chceli, aby im pivo odpredávali v podstate zadarmo.
Za všetko tu spomenieme skúsenosť českých pivovarníkov. „Konkrétne pri Lidli sa stáva, že prednesú svoju predstavu, o ktorej však nie je možné ďalej rokovať, preto sme s nimi doteraz žiadnu spoluprácu neuzavreli,” zveril sa českému portálu iDnes.cz hovorca Rodinného pivovaru Bernard Zdeněk Mikulášek. Aj preto je realita v britských a slovenských pobočkách úplne rozdielna.
Snímka: Lidl