PR

Na skvele ošetrené pivo už aj do malých miest. Hviezdu sládkov získalo na Slovensku vyše 200 prevádzok.

Vyše 200 prevádzok po celom Slovensku sa dnes pýši ocenením Hviezda sládkov za perfektnú starostlivosť o čapované pivo. Od roku 2020, keď Plzeňský Prazdroj cenu po prvý raz udelil, narástol počet podnikov takmer päťnásobne. Tam, kde sa toto ocenenie objaví, má spotrebiteľ záruku, že o pivo je dobre postarané a chutí a vyzerá presne tak, ako má.

Hviezda sládkov

Počet podnikov ocenených Hviezdou sládkov sa kontinuálne zvyšuje a ani tento rok nie je výnimkou. Titul získalo 204 podnikov, čo je o 24 percent viac ako v minulom roku. „Zdá sa, že naše investície a úsilie do zlepšovania kvality a odbornosti zamestnancov slovenských pohostinstiev, priniesli svoje ovocie. Sme radi, že práve vďaka týmto iniciatívam sme v roku 2024 mohli venovať ocenenie Hviezda sládkov historicky najvyššiemu počtu zariadení,“ konštatuje Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie Plzeňského Prazdroja Slovenska.

Medzi stálicami, ktoré si držia Hviezdu sládkov nepretržite od samého začiatku, je pritom je približne 40 podnikov. Nadmieru uspokojivým výsledkom tiež je, že ocenenie tento rok obhájilo až 75 percent pohostinstiev.

„Počet prevádzok, ktoré si ocenenie dokázali udržať je skvelým ukazovateľom ich systematického zvyšovania kvality. Osobitne nás teší, že medziročne obhajuje plaketu čím ďalej tým viac prevádzok,“  hovorí Ján Píry, obchodný sládok Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Hviezda sládkov - Ján Pirý

Samotnému udeľovaniu Hviezdy sládkov predchádza komplexné hodnotenie podnikov, ktoré sa sústreďuje na technické parametre, ako je správne skladovanie piva, správne používanie tlačných plynov, pravidelnosť a kvalita sanitácie pivných ciest, čistota výčapnej techniky a umývanie pivného skla. Hodnotí sa tiež správne čapovanie počas celého dňa.

Cieľom Prazdroja je, aby kvalitne načapované pivo bolo dlhodobo dostupné čo najširšiemu okruhu návštevníkov podnikov a reštaurácií. Výsledky Hviezdy sládkov pritom ukazujú, že aj keď z hľadiska absolútneho počtu podnikov s Hviezdou sládkov boli v minulom roku v popredí väčšie mestá a regionálne metropoly, menšie sídla majú podstatne väčšiu dynamiku.

V mestách do 5-tisíc obyvateľov a v obciach s menej ako 3-tisíc obyvateľmi v minulom roku rástol počet prevádzok ocenených Hviezdou sládkov naozaj výrazne – medziročne až o 200 %. Rovnomerne sa zlepšovala situácia v mestách od 5- do 20-tisíc obyvateľov.

Ocenenie predstavuje najvyššiu métu, ktorú môžu prevádzky v starostlivosti o pivo dosiahnuť. Správne ošetrené pivo ale ponúka aj množstvo ďalších podnikov naprieč Slovenskom, ktoré Prazdroj systematicky podporuje.

„Len minulý rok sme preškolili personál v takmer 630 prevádzkach. To znamená, že približne 2400 výčapníkov si tak zlepšilo svoje zručnosti. Ide o historicky najvyššie čísla za jeden rok. Sami majitelia a prevádzkari si uvedomujú, ako veľmi je kontinuálne vzdelávanie personálu dôležité. V posledných rokoch vidíme, že si ľudia dôslednejšie vyberajú, kam na pivo pôjdu. Zaujímajú sa o to, ako je načapované a naservírované, alebo či výčapník dostatočne umyl pohár,“ popisuje Ján Píry.

Hviezda sládkov

Zaujímavosťou je, že školenia Prazdroj prináša aj v digitálnej forme, čo je pre výčapníkov flexibilnejšie a často aj časovo efektívnejšie. Novinkou je virtuálna realita, ktorá je využívaná na simuláciu všetkých pivovarov Plzeňského Prazdroja. Umožňuje nahliadnuť dokonca aj na miesta, ktoré nie sú v rámci prehliadkových trás prístupné, ako napríklad zdroje vody v Plzni či sekcie kvasenia a ležania.

Hviezda sládkov a kvalitne ošetrené pivo všeobecne predstavujú stále výraznejšiu konkurenčnú výhodu. Zástupcovia ocenených podnikov sa pritom zhodujú, že titul Hviezda sládkov má pre ich prevádzky reálne prínosy. Mnohí uvádzajú, že ocenenie je motiváciou pre ich personál, vzbudzuje u návštevníkov zvedavosť a celkovo zvyšuje prestíž prevádzky, čo láka nových hostí.

Potvrdzuje sa už aj aktívny záujem slovenských prevádzok o získanie ocenenia, ktoré je pre nim hnacím motorom pre zlepšovanie ich služieb. „Počas celého roka bol celý tím prevádzky v plnom nasadení a dávali sme do toho všetko. Štandardy kvality sú prísne, ale dajú sa dodržiavať,“ hodnotí Filip Janček, majiteľ prevázdky Senátor Pub & Restaurant v Tvrdošíne, ktorá získala Hviezdu sládkov po prvýkrát.

 Už ocenené slovenské podniky majú často záujem svoj titul obhájiť. „Keď sme získali pred piatimi rokmi Hviezdu Sládkov, bolo to pre nás niečo výnimočné. Následne sme si však uvedomili, že musíme urobiť všetko preto, aby sme si toto ocenenie medziročne obhájili. Je pre nás veľký záväzok našich hostí a štamgastov nesklamať,“ hovorí Peter Siska, majiteľ prevádzky Popradská Plzeňka, ktorá získala Hviezdu sládkov opakovane päťkrát po sebe.

Hviezda sládkov

Článok vznikol v rámci projektu #NaPivoSPrazdrojom, ktorý prináša Plzeňský Prazdroj Slovensko s cieľom rozvíjať slovenskú pivnú kultúru.

  • Plzeňský Prazdroj Slovensko dlhodobo a účinne pomáha podnikom a reštauráciám. Ponúka rozsiahly systém podpory a rozvoja gastronomických podnikov na Slovensku, jeho aktivity rôznou formou pomáhajú takmer každej z viac ako 6-tisíc prevádzok, ktorým dodáva pivo.
  • V roku 2023 líder na pivnom trhu do podpory a rozvoja podnikov investoval vyše  6 miliónov eur, ktoré zahŕňali poskytnutie vybavenia ako napríklad výčapy, poháre, podpivníky, prenosné výčapné zariadenia, ale tiež vzdelávanie a rozvojové programy zamerané na kvalitu, propagáciu, odborné poradenstvo pre manažment a personál, až po samotný vzhľad prevádzky.
  • Podniky, ktoré rozvojovým programom Prazdroja prešli, hlásia väčší záujem hostí, vyššie tržby a majú tak väčšiu šancu čeliť zložitej situácii.