Tento rok bol a asi aj bude v znamení pandémie nového koronavírusu. Pivovary zažili na jar šok, ktorý sa musel a aj pretavil do ekonomických výsledkov. Aj preto poteší, že ľudia sa do krčiem predsa len v lete vrátili.
Návrat do krčiem
Dokazujú to štatistiky druhého najväčšieho pivovaru u nás. Práve Plzeňský Prazdroj Slovensko sa pochválil číslami za júl. Pivovaru sa poradilo prekonať minuloročné čísla.
„Aj napriek reštrikciám spojeným s pandémiou, ako napríklad rozostupy medzi stolmi v prevádzkach, čo malo za následok zníženú kapacitu hostí, evidujeme medziročne za mesiac júl zvýšený objem predaného čapovaného piva o šesť percent,“ uvieodl Martin Gryga
Podľa jeho slov najviac rástol predaj značky Pilsner Urquell. „Počas júna sa, v porovnaní s minulým rokom, zvýšil jej predaj až o deväť percent, oproti plánom je to až o 61,9 percenta viac. Tak isto sa v objemoch oproti plánom darilo počas leta aj značke Šariš,“ naznačil riaditeľ Prazdroja.
Nealko padá
Ten naznačil, že za nárastom predaja prémiových značiek stojí to, že spotrebitelia zostávajú doma a čas trávia v domácich destináciách.
Nie všetky kategórie však rástli. „Sledujeme, že najpostihnutejšou oblasťou pivného segmentu je nealko pivo, čo je dané hlavne tým, že ľudia trávia čas menej aktívne ako pred pandémiou koronavírusu,“ naznačil Martin Grygařík.
Čo-to o aktuálnej situácii na trhu naznačujú aj aktuálne čísla Štatistického úradu SR. V činnostiach reštaurácií a pohostinstiev boli júnové tržby v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku nižšie len o 1,2 percenta. Ide už len o veľmi mierny pokles, v predošlých troch mesiacoch sa medziročné prepady pohybovali od 42,1 do 21,5 percenta.
Prečítajte si aj
Šéf slovenského Prazdroja: Remeselný pivovar? Zvážime jeho kúpu
Snímka: Plzeňský Prazdroj Slovensko