Pivovar Nilio: Naše pivo už predávame aj v Česku a Poľsku

Pivovar Nilio

Pivovar Nilio z Liptovského Mikuláša spomedzi slovenskej pivovarníckej ponuky vyčnieva. Ako jediný pivovar na Slovensku sa špecializuje na nealkoholické pivo. Práve z toho chce ťažiť aj v nasledujúcich rokoch.

Európsky trend

Pivovar je na scéne od roku 2020. Na Liptove zatiaľ vládne spokojnosť. „Naša cesta nie je jednoduchá, ale je strategicky správna. Redukcia pitia alkoholu je dlhodobým trendom v západnej Európe. A tento trend prichádza aj na náš trh,“ hovorí pre portál oPive. Matúš Kozina z pivovaru Nilio.

Podľa jeho slov pivovar v uplynulých mesiacoch pracoval na rozšírení distribúcie. A prejavilo sa to aj na výsledkoch. „Tržbami sme v roku 2022 narástli o 75 percent v medziročnom porovnaní. Naše nealkoholické pivo sa predáva na Slovensku už vo vyše 400 prevádzkach, a predaj sme začali už aj v Českej republike a Poľsku,“ naznačuje Kozina.

Podľa jeho slov k číslam prispelo aj to, že ľudia si nealko verziu pív pochvaľujú. „Zákazníci väčšinou neveria, že pijú nealkoholické pivá. Nilio  je senzoricky takmer na nerozoznanie od alkoholického piva,“ konštatuje.

Na ceste novinky

Na Liptove pracujú na novinkách. Jednu z nich by mali o mesiac predstaviť na Bratislave. „Na jarnom Salóne piva chceme predstaviť bezlepkové nealkoholické pivo, ktoré bude chuťovo diametrálne odlišné od pív, ktoré sme doteraz vytvorili. Veríme že prinesieme revolučný produkt, ktorý si nájde svojich fanúšikov,“ hovorí Kozina.

Podobne ako ďalší producenti, aj Nilio rieši výrazný nárast nákladov. „Bohužiaľ sme nútení zvyšovať ceny pív, pretože len surovinové náklady sa pri niektorých pivách zvýšili o viac ako 28 percent. Napriek tomu nezvyšujeme predajné ceny našich pív lineárne s nákladmi,“ vysvetľuje zástupca pivovaru.

Ten poukazuje na to, že rozdiel zatiaľ kompenzujú z marže. „Nevzdávame sa aj keď je to náročné. Sme nesmierne vďační že naši zákazníci tomu rozumejú a naďalej nás podporujú,“ presviedča. V pivovare sa pritom tešia na hlavnú sezónu, ktorá pomaly začína.

„Čaká nás náročná sezóna plná nových výziev, dlhých varných dní, pivných festivalov a osobných prezentácií. Tešíme sa na všetky známe i neznáme tváre, ktoré budeme stretávať v nasledujúcich mesiacoch,“ uzatvára Matúš Kozina z pivovaru Nilio.

Prečítajte si aj

Čo príde po kyseláčoch? Hviezdou trhu môže byť nealko pivo

Snímka: Pivovar Nilio