Pivovary Topvar si pochvaľujú: Trh sa vrátil k rastu

Pivovary Topvar Ilustrák

Slovenský pivný trh sa po rokoch stagnácie vrátil k rastu. To je odkaz, ktorý posielajú do sveta Pivovary Topvar. Náš druhý najväčší hráč na trhu bilancoval rok 2015 a pochvaľoval si. „Rast trhu sme zaznamenali ako v sektore baleného piva, tak aj čapovaného piva,“ zhodnotil producent piva z Veľkého Šariša. Zlomu pomohli aj okolnosti, ktoré pivovarníci nevedia ovplyvniť. „Prispela k tomu mimoriadne silná letná sezóna, či zvýšený záujem turistov o Slovensko,“ vysvetľujú v tlačovej správe.

Paradoxne, Topvaru pomohol aj krok, ktorým sa preslávili hlavne malí hráči – rotujúca pípa. „Novinkou, ktorá podporila rôznorodosť a zaznamenala ohlas u spotrebiteľov bol celoročný projekt Voľba sládkov, v rámci ktorého Pivovary Topvar ponúkali vo vybraných prevádzkach po celom Slovensku každý mesiac špeciálne pivo, ktoré pre danú prevádzku nie je bežné, napr. Gambrinus prvý chmeľ, Velkopopovický Kozel kvasničák, či Radegast Rýdzo horký,“ tvrdia pivovarníci.

Topvar neprezradil konkrétne čísla. Pochvaľoval si, že mu k rastu pomohli aj české značky. „Medzi ležiakmi vyniká a napreduje v oboch predajných kanáloch prémiový ležiak Pilsner Urquell. Rozšírenú obľubu prémiových značiek pív potvrdil aj záujem o značky Gambrinus a Radegast, vysoká popularita limitovaných edícií, napr. Šariš lavína alebo Šariš cifrovaný, či unikátny koncept Voľby sládkov,“ konštatujú. Na východe Slovenska tradične dominovala značka Šariš. V tlačovej správe sa však nedočítate o tom ako sa darilo značkám Topvar či Smädný mních.

Prekvapením boli predaje nealkoholického piva. Pivovary Topvar zaznamenali medziročne 30-percentný nárast predaja nealka. „Na Slovensku nám pomaly utícha boom alkoholických radlerov, no zároveň sa zvyšuje spotreba nealkoholického piva a nealkoholického ochuteného piva, ktoré sa stáva súčasťou životného štýlu aktívnych ľudí,“ hodnotí Paolo Lanzarotti, generálny riaditeľ Pivovarov Topvar.

Pivovary Topvar patria pod koncern SABMiller, ktorý aktuálne rokuje s spoločnosťou Anheuser-Busch InBev o prevzatí. Súčasťou portfólia nášho producenta sú značky Šariš, Topvar, Smädný mních, Velkopopovický Kozel, Pilsner Urquell, Radegast, Master, Gambrinus a Birell.

Snímka: Pivovary Topvar

Článok bol aktualizovaný