Ak môže na slovenskom trhu niekto konkurovať Heinekenu, tak sú to Pivovary Topvar. Domáca „dvojka“ však posledné roky ako keby ostrý súboj s Holanďanmi vzdala a len nasledovala trendy a inovácie, ktoré zavádza Heineken. Históriu minimálne na domácom trhu má pritom bohatšiu. Aj keď pri jej identifikácii sa vynárajú polemiky. Pivovary totiž prevzali názov po topoľčianskom Topvare, sídlia však vo Veľkom Šariši.
Každopádne v Topoľčanoch začali variť pivo v roku 1964. Nadviazali tak na vznik tamojšej sladovne. Pivo sa rýchlo uchytilo. Nielen v Československu, ale aj za hranicami. Až do roku 2005 stáli za pivovarom Slováci, ktorí na trh ponúkli aj špeciály ako 13-stupňovú Marínu, 14-stupňového Patriota či diabetické pivo Samaritán (8%). Rok 2005 však znamenal zmenu. Pivovar kupuje juhoafrická skupina SABMiller. Jeden z najväčších výrobcov piva na svete nebol na slovenskom trhu nováčik. Od roku 1997 vlastnil pivovar Šariš. V čase prevzatia Topvaru sa Heineken aj SABMiller na Slovensku doťahovali o percentá. Pozícia slovenskej jednotky bola otvorená. Práve topoľčianske pivo malo pomôcť Juhoafričanom. Ale veľmi nepomohlo. Ekonomické ukazovatele nepustili a výroba Topvaru sa na konci roku 2009 sťahovala do Veľkého Šarišu.
Pivovary podobne ako Heineken koncentroval výrobu na jedno miesto. Na rozdiel od Holanďanov nerozvíjal domáce značky. S výnimkou radlerov, ktorými reagoval na „ovocný boom“ na našom trhu, ponuku výrazne neinovuje. Vedenie podniku stavilo na české pivá, ktoré jednak v licencii varia, ale aj dovážajú. Práve vďaka nim si udržiava pozíciu na slovenskom trhu.
Rok založenia: 1957 (Topvar)
Výrobná kapacita: 1,2 mil. hektolitrov
Značky: Šariš, Topvar, Smädný mních, Gambrinus, Velkopopovický, Kozel, Pilsner Urquell, Master, Birell,
Majiteľ: SABMiller (JAR)