Aký bol rok 2021? Aj keď od jeho konca ubehlo už pár mesiacov, čas na bilancovanie je stále. So svojimi číslami sa podelil Plzeňský Prazdroj Slovensko, ktorý vlastní druhý najväčší pivovar na Slovensku vo Veľkom Šariši.
Pandemický rok
Aj rok 2021 môžeme označiť za pandemický. V mnohých ohľadoch bol dokonca horší ako ten predchádzajúci. Dokazujú to aj čísla Prazdroja. Kvôli pandémii boli v roku 2021 podniky zatvorené na päť mesiacov, v niektorých prípadoch ešte dlhšie.
Krčmy a podniky, ktoré zásoboval Prazdroj tak vyčapovali o sedem percent menej piva ako rok predtým. Pivovarnícka skupina hovorí o tom, že sa v podnikoch darilo ležiakom, ktoré zaznamenali nárast predaja o 11 percent. V tomto smere sa najviac darilo značkám Radegast a Pilsner Urquell.
„V uplynulom roku sme opäť pozorovali záujem o kvalitu a rastúci záujem o prémiové značky. Napriek pandémii pretrváva jednoznačný trend premiumizácie,“ konštatoval Martin Grygařík, obchodný riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko.
Skupine rástol predaj nealkoholického piva v podnikoch. „Pozitívne nás vlani prekvapil aj obrat v kategórii nealkoholických pív. Po poklese v prvej vlne pandémie sa táto kategória znovu vrátila k stabilnému rastu a medziročne napredovala o päť percent,“ vypočítaval Grygařík.
Rast nealkoholického piva
Kým v podnikoch Prazdroj klesal, v maloobchode zaznamenal 12-percentný nárast predaja. „Nad očakávania sa darilo najmä balenej prémiovej novinke Radegast Ryze Hořká 12, napredovali tiež značky Pilsner Urquell, Gambrinus a Šariš, novinka Captain Jack, ale aj balené nealko,“ uviedol Prazdroj.
Skupina hovorí o náraste záujmu o sklenené fľaše. „Popularita piva vo vratných sklenených fľašiach medzi Slovákmi vlani výrazne napredovala, v našich objemoch išlo až o 18 percent nárast. Teší nás, že spotrebitelia s nami v udržateľnej voľbe pokračovali,“ uviedol David Kovář, obchodný riaditeľ pre maloobchod a obchodné reťazce, Plzeňský Prazdroj Slovensko.
Celkovo spoločnosť v uplynulom roku predala viac ako 1,6 miliónov hektolitrov piva, čo predstavuje po dvoch rokoch poklesu nárast, a to medziročne o sedem percent. Prazdroj sa chce v ďalšom období zamerať na presvedčenie zákazníkov, aby sa vrátili do podnikov.
Prečítajte si aj
Plzeňský Prazdroj: Pokračujeme v inováciách. Slováci sa majú na čo tešiť
Snímka: Plzeňský Prazdroj Slovensko