Prazdroj bilancoval. Vlani mu ublížila stopka PET fľašiek

Plechovková linka v Plzeňský Prazdroj.

Aj keď celý sektor dnes rieši dosahy pandémie nového koronavírusu, jednotlivé spoločnosti finalizujú aj čísla za uplynulý rok. Ešte pred vypuknutím pandémie tak urobil aj Plzeňský Prazdroj Slovensko. Ten mohol byť s rokom 2019 spokojný aj nespokojný. Inak sa totiž vyvíjali čísla v segmente HoReCa a inak v maloobchode.

Pokles v balenom pive

Plzeňský Prazdoj zaznamenal v roku 2019 pokles predaja o 5,5 percenta. Podpísala sa pod to stratégia odísť od PET fliaš, ale aj obchodný spor s Billou. Pivá z jeho portfólia sa na 14 mesiacov vytratili z pultov tohto reťazca. Ďalší pokles príjmov prišiel aj v súvislosti s krachom siete Kačka.

„Naše rozhodnutie postupne ukončiť výrobu piva v plaste sa v minulom roku podpísalo aj pod predaje v obchodoch. Je však súčasťou dlhodobej širšej stratégie udržateľnosti. My veríme, že je správne a že spotrebitelia tento krok ocenia a  naše značky si budú vychutnávať radi aj zo skla,“ uviedol David Kovář, obchodný riaditeľ pre maloobchod a obchodné reťazce, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Naopak, v segmente čapovaného sa pivovaru darilo. Pivovar to pripisuje aj investíciám a vzdelávaniu zamestnancov. „V roku 2019 sme pokračovali v detailne rozpracovanom programe rozvoja podnikov, vďaka ktorému sa nám darilo dostávať do našich prevádzok stále viac ľudí,“ vysvetlil Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre predaj v reštauráciách a pohostinstvách.

Rast značky Pilsner Urquell

Prazdroj sa pochválil tým, že predaj značky Pilsner Urquell vzrástol o šesť percent. Ešte výraznejšie čísla rastu mali nealkoholické pivá. Predaj značky Birell vzrástol o 11 percent. Rástol aj predaj piva Šariš, pivovar však neprezradil o koľko.

Celkovo predala skupina na Slovensku 1,5 milióna hektolitrov piva. Pivovarnícka skupina, ktorá patrí pod japonský koncern Asahi Breweris, má na Slovensku pivovar vo Veľkom Šariši. Okrem slovenských značiek ako Šariš a Smädný mních varia na východe aj české značky Birell, Velkopopovický Kozel a Gambrinus.

Prečítajte si aj

Obchodná „vojna“ skončila. Prazdroj sa po roku vrátil do Billy

Snímka: Plzeňský Prazdroj