Obchodná „vojna“ skončila. Prazdroj sa po roku vrátil do Billy

Prazdroj - spor Billa

Štrnásť mesiacov. Tak dlho trvala „obchodná vojna“ medzi reťazcom Billa a druhým najväčším pivovarníckym koncernom u nás Plzeňským Prazdrojom Slovensko. Presne na tak dlho zmizli z ponuky produkty tohto pivovaru.

V rokovania

Na absenciu pív Pilsner Urquell, Birell či Šariš v ponuke reťazca Billa upozornil portál oPive.sk ešte v marci minulého roka. „So spoločnosťou Plzeňský Prazdroj Slovensko rokujeme o podmienkach spolupráce,“ vysvetľovala vtedy Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa spoločnosti Billa.

Obe strany v tom čase presviedčali, že je v ich záujme, aby sa čo najskôr dohodli. „Prebiehajú intenzívne rokovania, nastavenia vzájomnej spolupráce a vyriešenia aktuálnej situácie. Veríme, že sa v čo najkratšom možnom termíne podarí opäť vrátiť portfólio našich produktov do predajní tohto reťazca a spotrebitelia si ich opäť budú môcť kúpiť aj v predajniach Billa,“ uviedol pred rokom David Kovář, obchodný riaditeľ pre maloobchod a obchodné reťazce spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko.

K dohode došlo až tento rok. „Po niekoľkomesačnom zlaďovaní stratégií sa nám podarilo so spoločnosťou Billa nájsť spoločnú formu spolupráce, ktorá je výhodná pre obidve strany,“ hovorí aktuálne pre portál oPive.sk Kovář.

Kompletné portfólio

„Od začiatku marca tak môžu spotrebitelia na pultoch reťazca nájsť opäť obľúbené značky našej spoločnosti ako Pilsner Urquell, Gambrinus, Birell, Šariš, Veľkopopovický Kozel či Smädný Mních,“ prezrádza obchodný riaditeľ.

Pivovar priznal, že na spor doplatil. „Obdobie nespolupráce so spoločnosťou Billa trvalo 14 mesiacov. Do istej miery malo dopad na naše obchodné výsledky, no na druhej strane napomohlo udržať hodnotu našich značiek,“ uviedol obchodný riaditeľ.

Obdobné vyradenie tovaru z ponuky reťazce nie je bežné, ale stáva sa. Asi najviac medializovaný bol prípad Baliarní obchodu Poprad s Tescom. V Česku sa Plzeňský Prazdroj doťahoval s Lidlom, keď z jeho predajní tiež zmizlo pivo.

Platí, že veľké pivovary predávajú najviac piva práve cez maloobchod. V priemere až sedem z desiatich predaných pív pochádza z maloobchodného predaja.

Prečítajte si aj

Slovenský Prazdroj si pochvaľuje predaje. Ťahajú ho české značky

Snímka: Plzeňský Prazdroj