Možnosť otvoriť aspoň terasy je jedná vec, aj ich otvoriť druhá. Plzeňský Prazdroj Slovensko urobil medzi svojimi klientmi prieskum, ako sú na tom a či plánujú v prípade uvoľnenia opatrení otvárať. Viac ako polovica z nich očakáva, že terasy zlepšia ich situáciu.
Čakanie na terasy
Prazdroj zásobuje pivom tisícky podnikov po celom Slovensku. „Z vyše 5600 našich partnerov, ktorých sme sa počas marca v rámci prieskumu spýtali na aktuálnu situáciu, čaká na opätovné nakopnutie svojho podnikania vďaka terasám až 59 percent,“ hovorí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie v spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko.
Podľa jeho slov malo v marci vďaka výdajnému okienku otvorených 27 percent ich podnikov. Len tretina z nich predávala čapované pivo. „Z tých, ktorí sú aktuálne zavretí, až 77 percent chce otvoriť hneď, ako sa bude dať. Pre asi 300 podnikov je zlepšenie situácie v nedohľadne, keďže na to, aby mohli otvoriť, potrebujú aj interiér,“ vypočítava riaditeľ.
Ďalšie desiatky podnikov pritom ťažkú zimu neprežili. „Napriek našej enormnej snahe, cielenej podpore a miliónovým finančným investíciám však už hostia nezavítajú do vyše 260 našich partnerských podnikov, ktoré definitívne zavreli,“ prezrádza Kubiš.
Výkup sudov pokračuje
Prazdroj pokračoval vo výkupe sudov, ktorým skončila expirácia či podporoval podniky s výdajným okienkom. „Pri znovuotvorení terás sme pripravení prevádzkam zapožičať stany a tiež stoly a lavice na ich rozšírenie. To platí aj pre prevádzky, kde terasu nemajú, tak aby sme im ju pomohli vytvoriť,“ naznačuje ďalšie smerovanie Kubiš.
Aj prieskumy pivovarníckej skupiny hovoria o tom, že ľudia sa do prevádzok chcú v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch vrátiť. „Ľudia sa chcú k čapovanému pivu vrátiť, aj naše dáta ukazujú, že až 56 percent Slovákov uviedlo návrat do podnikov ako to, na čo sa po skončení opatrení tešia najviac,“ uviedol obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie.
Prečítajte si aj
Snímka: Plzeňský Prazdroj Slovensko