Druhý najväčší pivovar na Slovensku avizuje novinky na začiatok pivnej sezóny. Už budúci víkend by sa vo vybraných podnikoch a obchodoch malo objaviť pivo s názvom Šariš „ejl“. Pivovar tak reaguje na nárast obľuby pív, ktoré na Slovensku zviditeľnili hlavne malé remeselné pivovary.
Prvé pod slovenskou značkou
Ide o veľký prelom v zmýšľaní a smerovaní skupiny Plzeňský Prazdroj Slovensko. V posledných rokoch totiž viac experimentoval Heineken, ktorý na trh uviedol v stálej ponuke aj prvé vrchne kvasené pivo. Zlatý Bažant Pšeničné však v Hurbanove prestali vyrábať a jediným vrchne kvaseným pivom v ponuke priemyselného pivovaru u nás zostala IPA Manjula z pivovaru Steiger.
Prazdroj to chce zmeniť. Vsadil na spojenie značky Šariš a pomenovania „ejl“. „Naši sládkovia sa inšpirovali pivným štýlom ALE, ktorý je pôvodom z Anglicka, a vyladili receptúru, aby chutila všetkým Slovákom,“ konštatuje pivovar na oficiálnej stránke. Podľa všetkého pôjde o pivo štýlu Bitter.
Podľa pivovaru je pivo navarené len zo slovenských sladov a domácej vody. „Snúbi sa v ňom horkosť so sladkosťou a prekvapí vás svojou ľahkosťou. Príjemné tóny pochádzajú zo studeného chmelenia špeciálnych aromatických odrôd chmeľu,“ naznačuje pivovar. Obsah alkoholu piva by mal byť na úrovni 4,5 percenta.
Inšpirovaní Maďarskom?
„Výslednú chuť produktu sme prispôsobili práve našim zákazníkom, preto je oproti klasickému ALE-u menej silný v chuti a alkohole a je viac piteľný,“ vysvetľuje pre oPive.sk samotný pivovar. Receptúra vznikla vo Veľkom Šariši, tam sa aj samotné pivo varí.
„Oproti väčšine klasických špeciálov je ľahší a lepšie sa pije. Kvasinky vrchného kvasenia a dvojité studené chmelenie navyše obohacujú jeho vôňu o svieže citrusové tóny, typické pre tento typ piva,“ naznačuje pivovar.
Pivo by sa do obchodov a podnikov malo dostať v najbližších dňoch. Okrem čapovanej verzie bude k dispozícii aj vo fľašiach a plechovkách. Nemusí pritom zostať len pri jednom špeciály. Už začiatkom týždňa poslala skupina tlačovú správu, ktorá avizuje jar plnú špeciálov,
„Počet ľudí, ktorí nikdy nesiahli po pivných špeciáloch, za posledné roky neustále klesá. Práve naopak, špeciály získavajú na obľube a bude tak tomu aj tento rok. Analýzou dát sme zistili, že čoraz viac ľudí láka objavovanie nových chutí. Za posledné štyri roky je to nárast takmer o 10 percent. Zhruba štvrtina ľudí sa k špeciálom vracia pravidelne,“ uviedol sládok Plzeňského Prazdroja Ján Píry.
Slovenský Prazdroj sa pritom mohol inšpirovať aj maďarským súrodencom. Maďarský pivovar Dreher Sörgyárak ponúka vrchne kvasené pivá už niekoľko rokov.
Správu sme aktualizovali o vyjadrenia pivovaru.
Snímka: Plzeňský Prazdroj Slovensko