Zlatý Bažant Pšeničné končí. Heineken zastavil jeho výrobu

Zlatý Bažant Pšeničné Článok

Najväčší slovenský pivovar vyškrtol zo svojej ponuky jediné domáce vrchne kvasené pivo. Heineken Slovensko totiž ukončil výrobu piva Zlatý Bažant Pšeničné. „Niektoré produkty sú úspešné, iné menej. Vieme, že časť konzumentov si toto pivo obľúbila, no nebola dostatočne veľká na to, aby sme pokračovali vo výrobe,“ povedal v rozhovore pre Hospodárske noviny šéf Heineken Slovensko Odin Goedhart. Pripustil, že záujem o toto pivo bol malý. „Myslím si, že ešte nenastal na novinku takéhoto typu na trhu čas. Napriek tomu verím, že ten čas raz príde a pšeničné pivo sa bude môcť vrátiť,“ povedal denníku.

O tom, že pivo nemalo až taký úspech, naznačovali už jarné kroky pivovaru. Heineken vtedy vyradil z ponuky fľaškovú verziu pšeničného piva. „Aby sme našu minuloročnú novinku sprístupnili konzumentom ešte viac, rozhodli sme sa v obchodoch ponúkať naše pšeničné pivo v plechovkovom balení, ktoré je preferované najmä v mladšej cieľovej skupine,“ vysvetľoval v marci pre portál oPive.sk brand manager značky Zlatý Bažant Michal Sivko. Pivo ste však aj po tejto zmene v ponuke supermarketov našli len veľmi ťažko.

Zlatý Bažant Pšeničné sa ohrialo v ponuke len rok a pár mesiacov. Na trh ho vypustil Heineken vlani na jar, keď sa rozhodol pôvodne sezónny špeciál ponúkať celoročne. „Pšeničné pivo na slovenský trh neprinášame po prvýkrát. Ako sviatočnú špecialitu Zlatého Bažanta si ho milovníci zlatého moku mohli vychutnať v rokoch 2007 a 2008,“ hovorila pri predstavovaní Door Plantenga, vtedajšia generálna riaditeľka Heinekenu Slovensko. Podľa jej slov si uvedenie novinky na trh vyžiadali zákazníci. „Pri uvedení sviatočných špecialít Zlatého Bažanta sa však každoročne stretávame s požiadavkou zaradiť niektorú z nich aj do celoročnej ponuky. A tak sme sa rozhodli im vyhovieť. Vývoj pivného trhu aj naše prieskumy dokazujú, že slovenskí pivári radi objavujú rozmanitý svet piva a pivné novinky skutočne vítajú,“ konštatovala pred vyše rokom.

Do istej miery to bol prelomový krok. Vrchne kvasené pivo ste totiž v ponuke veľkého či stredného pivovaru u nás nenašli a teraz už ani nenájdete. Štatistiky predaja tohto kúsku nie sú známe. Heineken sa rozhodol výpadok v tomto segmente nahradiť dovozovým kúskom. „V našom portfóliu dlhodobo máme adekvátnu náhradu, a to päťpercentný Edelweiss,“ povedal pre denník Goedhart.

Snímka: Heineken Slovensko

Článok bol aktualizovaný