Prazdroj ukázal čísla za rok 2021. Zisk atakoval predkrízové časy

Prazdroj

Bol pre pivovary ťažší rok 2020 alebo 2021? Oba boli výrazne poznačené pandémiou nového koronavírusu a oba môžeme označiť z pohľadu gastra za krízové. Ktorý bol však ťažší? Plzeňský Prazdroj Slovensko ukázal čísla a podľa nich môžeme hovoriť, že v roku 2021 sa veľa vecí vrátilo do normálu. Aspoň podľa hospodárskych výsledkov.

Ťahali české značky

Plzeňský Prazdroj Slovensko u nás vlastní druhý najväčší pivovar vo Veľkom Šariši. Jeho najznámejšou slovenskou značkou piva je Šariš, oveľa viac sa však presadzuje cez české značky, ktoré má hojne zastúpené v portfóliu.

Skupina pred pár dňami zverejnila výsledky za uplynulý rok 2021. Z nich vyplýva, že spoločnosti sa darilo lepšie než v roku 2020.  Obrat Plzeňského Prazdroja Slovensko v roku 2021 dosiahol viac ako 126 miliónov eur. Spoločnosť za minulý rok vykázala čistý zisk v hodnote takmer 11 miliónov eur.

V oboch ukazovateľoch firma rástla oproti roku 2020. Dokonca sa priblížila číslam za rok 2019, kedy trh nebol poznačený pandémiou.

„Som hrdý, že sa nám v roku 2021 darilo napredovať, a to aj napriek obmedzeniam prevádzok v súvislosti s pandémiou, ktoré pre nás znamenali medziročný pokles v predajoch v segmente čapovaného piva o sedem percent. Avšak, vďaka úspechu a obľúbenosti našich značiek, kde najviac minulý rok rástol Pilsner Urquell a Radegast, sa nám podarilo rok 2020 prekonať,“ hovorí Dragoș Constantinescu, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Nárast predaja

Na priamych aj nepriamych daniach spoločnosť v roku 2021 zaplatila 48,3 milióna eur, čo je v medziročnom porovnaní o 8 percent viac. Z celkových daňových platieb za rok 2021 spotrebná daň predstavuje sumu 22 miliónov eur.

Prazdroj vlani predal na Slovensku celkom 1,6 miliónov hektolitrov piva, čo je v porovnaní s rokom 2020 o sedem percent viac. Predaj čapovaného piva však medziročne klesol o sedem percent na 321-tisíc hektolitrov, predaj baleného piva zas vzrástol o 12 percent na úroveň 1,3 milióna hektolitrov.

Najväčší celkový nárast patril značke Radegast a Pilsner Urquell. „Dva roky celosvetový predaj piva ovplyvňovala pandémia koronavírusu. V tomto roku čelíme ďalšej kríze v podobe vojny na Ukrajine. Samozrejme aj to bude mať dopad naše podnikanie, hoci teraz ho ešte nedokážeme presne vyčísliť,“ uvádza Dragoș Constantinescu.

V minulom skupina investovala do ďalšej obnovy sladovne v Pivovare Šariš a sumou 862 tisíc eur inovovala stroje a zariadenia, ktoré sa používajú pri klíčení a sušení jačmeňa. Za posledné dva roky tak do sladovne celkovo investovala takmer 2 milióny eur.

Prečítajte si aj

Pivovar Buchvald: Nestíhame, kapacitu plánujeme navýšiť o 40 percent

Snímka: Plzeňský Prazdroj Slovensko