Prekvapenie z Hurbanova. Na trh mieri Zlatý Bažant IPA

Zlatý Bažant Official

Ak by sa robil prieskum, ktorý pivný štýl je na Slovensku najobľúbenejší, s prehľadom by vyhral ležiak. Platilo, platí a ešte dlho bude platiť, že ležiak je na Slovensku dominantný. Ak by sme však hľadali iné chute, veľmi vysoko by skončil štýl IPA. Ten bol doteraz doménou malých pivovarov, ktoré Slovensko naučili piť aj inak chmelené pivá. A práve malým hráčom pribudne v týchto dňoch nová konkurencia. A pokojne môžeme napísať aj najväčšia možná. Pivo štýlu IPA totiž začali variť v hurbanovskom Heinekene.

Doteraz sa veľké a stredné pivovary vrchne kvaseným pivám vyhýbali. Aj pšeničný pokus v Zlatom Bažante nedopadol dobre. Pivovar ho musel pre nezáujem konzumentov stopnúť. Situácia sa však zmenila a vrchne kvasené pivá typu IPA, APA či Saison naberajú na obľúbenosti. Veľké pivovary v okolitých krajinách ich preto zaradili do svojho repertoáru. A vedelo sa, že skôr či neskôr tak spravia aj slovenské. Nakoniec, naznačovali to aj v Hurbanove. „Už teraz pripravujeme v rámci našej tradície sviatočných špecialít pre pivárov zaujímavé prekvapenie, podrobnosti však prirodzene nechceme prezrádzať,“ odpovedala v lete na otázku, či pivovar neuvažuje nad výrobou vrchne kvaseného piva, manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti Heineken Slovensko Hana Šimková.

Tým prekvapením je IPA. „V rámci desiateho ročníka zimných špeciálov sme pre vás v Hurbanove navarili prémiové pivo Zlatý Bažant IPA,“ píše pivovar na stránke eventu Zlatá pivná štafeta. Nové pivo chce propagovať naraz vo viacerých podnikoch.  „Vo vybraných puboch po celom Slovensku spoločne v jeden večer narazíme sudy, z ktorých budeme návštevníkom čapovať IPU na náš účet,“ láka pivovar.

Otázne zostáva, prečo sa pivovar rozhodol propagovať vianočný špeciál tak skoro. Po minulé roky robil oficiálne predstavenie formou neformálnej tlačovej konferencie. Tento rok tak malo byť 10. novembra. Pivo však nečakane predstavil o tri týždne skôr. Keď naposledy posunuli termín premiéry, bola za tým súťaživosť s pivovarom SABMiller, ktorý v rovnakom čase uvádzal na trh cider. Či to bolo len prehodnotenie marketingovej kampane, alebo preteky s pivovarom z Veľkého Šariša, ukážu najbližšie dni.

Každopádne, prvýkrát sa stáva, že veľký pivovar kopíruje cestu malých hráčov. Tí si doteraz žili vo svojom svete, ktorý bol pomerne ostro oddelený od produkcie veľkých gigantov. Uvidíme však, ako sa zimný špeciál vydaril a či sa bude dať porovnávať s produkciou malých hráčov. Jeseň na pivnom trhu bude zaujímavá.

Snímka: Heineken